به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز سه شنبه در جلسه ای با حضور اعضای کارگروه امداد و نجات پدافند غیر عامل ، معاونان ستادی و روسای شعب هلال احمر با اشاره به وجود 136 خانه هلال در مراکز دهستان های استان گیلان اظهار داشت: خانه های هلال برای نفوذ در لایه های اجتماعی، گسترش آموزش و ارتقای تاب آوری جامعه نیازمند مشارکت دستگاه ها است.
وی خانه های هلال را بستری مناسب در راستای تحقق اهداف مدیریت بحران و پدافند غیر عامل عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد خانه های هلال در مراکز دهستانها و روستاهای بالای 200 خانوار نیز کمک به تحقق اهداف سازمان های امدادی و کارگروههای امداد و نجات است.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان گیلان و این که ایران جزء 10 کشور حادثه خیز دنیا و 5 کشور حادثه خیز آسیا است، افزود : بایستی برای مقابله با حوادث و سوانح و ارتقای تاب آوری جامعه، گسترش آموزش را در همه اقشار نهادینه کنیم.
وی بیان داشت: طبق پیش بینی سازمان ملل تا 20 سال آینده خسارات ناشی از آسیب های اجتماعی بیشتر از حوادث طبیعی است که این مسئله نیازمند آموزش همگانی، گسترش مباحث امدادی، شناخت تهدیدها و آمادگی در برابر حوادث احتمال است.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان نیز با تاکید بر لزوم ایجاد آمادگی عموم مردم در برابر حوادث انسان ساز و طبیعی گفت: خانه های هلال جمعیت هلال احمر بهترین مکان برای گسترش آموزش های امدادی و آشنایی مردم با هر گونه حادثه طبیعی و انسان ساز از جمله تهدیدات سایبری، امنیتی و زیستی است.
امیر محمدی پور افزود: هدف دشمن ناامید کردن مردم است که با هوشیاری مسئولان، همراهی و جلب اعتماد مردم می توانیم با آموزش و آمادگی لازم در سطوح مختلف از جمله آموزش مدیران، کارشناسان، معلمان، دانش آموزان، دهیاران و فرمانداران و عموم مردم با مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی اقدام کنیم.
وی در خاتمه سخنانش خواستار یکپارچگی و تولید محتوای صحیح آموزشی برای ارایه به مردم و توانمند سازی داوطلبان مستقر در خانه های هلال شد.
ایجاد تیم های واکنش سریع در مرکز دهستان از اعضای خانه های هلال، آموزش مستمر، ایجاد و التزام به استقرار و ادامه فعالیت خانه های هلال که تحت تاثیر تغییرات مدیریتی نباشد، از جمله نظرات و پیشنهادهای اعضای کارگروه در این جلسه بود.
هم اکنون بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان
گیلان همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.