محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تولید در 238 واحد گاوداری شهرستان ری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال 96 در حدود 6 و نیم درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 509 واحد گاوداری در این شهرستان فعال است، عنوان کرد: 238 واحد گاوداری از این میزان در تولید شیر و 291 گاوداری نیز در زمینه تولید گوشت و پروار کردن گوساله فعال است.
عباسی ادامه داد: گاوداری های این شهرستان پنج هزار و 184 تن گوشت قرمز در طی سال 97 تولید و روانه بازار مصرف کردند که در این زمینه نیز رتبه دوم تولید گوشت قرمز استان تهران را به خود اختصاص دادند.
وی قیمت بالا و خرید نقدی نهاده های دامی و فروش غیر نقدی تولیدات دامی را از بزرگترین مشکلات دامداران شهرستان ری عنوان کرد و افزود: خرید شیر با قیمت هر کیلوگرم 20 هزار ریال آن هم با چک های 2 تا سه ماه توسط کارخانجات لبنیات، بزرگترین مشکل حال حاضر دامداران است در حالی که قیمت نهایی شیر تولید شده بالاتر از قیمت فروش آن است.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه به میزان تولید عسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: زنبورداران این منطقه طی سال 97 با چهار هزار و 970 کلنی زنبور موفق به تولید 48 هزار و 836 تن عسل شدند.
عباسی یادآور شد: یک هزار و 200 کیلوگرم عسل نیز توسط زنبورداران مهاجر در شهرستان ری تولید شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی استان تهران محسوب می شود.
جمعیت دامی این شهرستان بالغ بر 200 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 50 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
شهرستان ری با یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب تهران واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.