سید علی امامی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به فعالیت های این نهاد در سال 97 در حوزه بهداشت عمومی و تامین امنیت، سلامت مواد غذایی و پروتئینی گفت: کارشناسان این اداره طی 6هزار و 140 مورد بازدید از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، 8 هزار و 770 کیلوگرم فرآورده های ناسالم را معدوم و از چرخه مصرف خارج کردند.
وی افزود: در این راستا 30 فقره پرونده به مراجع قضایی ارسال و رسیدگی به آنها انجام شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری های طیور نیز اقداماتی از قبیل تشکیل کلاس های آموزشی پایش مداوم واحدهای پرورش طیور، تشدید اقدامات قرنطینه ای و واکسیناسیون صورت گرفت.
امامی با تاکید بر اینکه در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، اضافه کرد: در حوزه کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی 729 هزار و 870 نوبت واکسیناسیون در خصوص جلوگیری از بیماری های تب برفکی، بروسلوز، شاربن، هاری، آبله و آنتروتوکسمی صورت گرفت.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و پردیس در خصوص برنامه های مد نظر این نهاد در سال آینده تصریح کرد: علاوه بر وظایف ذاتی این نهاد در سال آینده شناسنامه دار کردن جمعیت دامی و پلاک دار کردن دامهای منطقه با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان مد نظر قرار دارد.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.