به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورا که بطور فوق العاده برای بررسی ایرادات هیات تطبیق فرمانداری تهران به لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران برگزار شد، نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورا را تایید کردند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران 16 مورد اعتراض به لایحه بودجه 98 شهرداری تهران اعلام کرد گفت: یکی از ایراداتی که فرمانداری به بودجه وارد کرد این است که نام تهران باید به همراه نام ری و شمیرانات مطرح شود.
بهاره آروین افزود: در لایحه بودجه سال 97 این ایراد موضوعیتی نداشت و مصداق آن موجود نبود.
وی با بیان اینکه بر اساس ایراد فرمانداری تمام شیوه نامه ها و دستورالعمل های لایحه بودجه سال 98 باید در صحن شورای شهر تصویب شود، گفت: اما بر اساس قوانین شورا آیین نامه ها باید در صحن شورای شهر به تصویب برسد اما شیوه نامه ها و دستورالعمل ها می تواند در کمیسیون‌ها مصوب شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات فرمانداری استفاده از کلمه استارتاپ به جای کسب و کار نوین بود که در لایحه جدید کلمه کسب و کار نوین جایگزین شد.
محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی ایرادات فرمانداری اظهارداشت: از هیات رئیسه و آقای میرلوحی (نماینده شورا در هیأت تطبیق) انتظار داریم که با هیات تطبیق صحبت کنند تا آنها بر اساس قاعده عمل و لحن خود را اصلاح کنند.
سیدمحمود میرلوحی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران و نماینده اعضای شورای شهر در هیات تطبیق فرمانداری تهران نیز گفت: در فرمانداری هم وقت محدود بود و من از اعضای شورای شهر می خواهم که در مواردی که رفع ابهام لازم است ابهامات را رفع کنند و پاسخ را به فرمانداری ارسال کنند.
سیدحسن رسولی عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز پیشنهاد کرد در خصوص ایراد هیات تطبیق به بودجه فرهنگی، این ایراد ابتدا در کمیسیون مربوطه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بررسی و سپس به صحن شورای شهر بیاید.
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این جلسه پیشنهاد کرد: ایرادات فرمانداری نسبت به ردیف‌های بودجه که به کمیسیون معماری و شهرسازی مربوط می شود، ابتدا در این کمیسیون بررسی و سپس به صحن شورای شهر بیاید.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت پاسخ و نظر کمیسیون برنامه و بودجه شورا را با 15 رای موافق و بدون مخالف تصویب کردند.
تهرام/7244/ 7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.