به گزارش روز یکشنبه ایرنا اعضای شورای شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورا و پس از سخنان و ارایه برنامه حناچی نامزد پست شهرداری تهران سوالات خود را از وی مطرح کردند.
الهام فخاری از برنامه جامع حناچی تقدیر کرد و گفت: در خصوص پسماند باید برنامه ای راهبردی توسط اعضای شورا ارائه شود.
وی ادامه داد: دیپلماسی شهری در برنامه شما و نامزد قبلی مغفول بود که در این خصوص چه برنامه ای دارید.
صدراعظم نوری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خطاب به حناچی گفت: برنامه کاملی بود و خوشبختانه برای هر چالش تهران برنامه دارید.
وی ادامه داد: حوزه شهرسازی از لحاظ نحوه عملکرد از معضلات شهر تهران است و در تمام محورها از تعدیل نیرو تا کاهش هزینه ها خوب عمل نشده و 128 هزار هکتار از باغات تهران در 10 سال اخیر نابود شده، شما برنامه ی عملیاتی برای این حوزه دارید؟.
همچنین بهاره اروین عضو هیات رئیسه شورای خطاب به حناچی گفت: تمام موارد در برنامه شما ذکر شد و این موضوع نقطه قوت برنامه شما است.
وی ادامه داد: این نقطه قوت می تواند تبدیل به پاشنه آشیل شود چرا که در عین توجه به همه حوزه ها باید به 2 یا 3 بعد اساسی توجه شود.
احمد مسجد جامعی نیز با بیان اینکه مهم‌ترین کار شورا انتخاب شهردار است گفت: در یک روز پنج نفر می‌آیند برنامه ارایه می‌دهند و در آخر ما دو‌ نفر را انتخاب کنیم. اگر جلسه کمیسیون بود بحث‌ها بهتر انجام می‌شد، اما ما برنامه را فشرده کردیم.
وی همچنین به آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: جنس آلودگی هوا در همه جای تهران یکسان نیست و بیشترین آلودگی در شهر ری دیده می شود که البته این موضوع ناشی از وجود کارخانه سیمان در آنجاست.
مسجدجامعی تاکید کرد: یک راه حل واحد نمی‌تواند تمام این مشکلات را برطرف کند.
شهربانو امانی نیز خطاب به حناچی گفت: پیوستگی و انسجام برنامه شما مشهود بود.
وی ادامه داد: باتوجه به مصوبه‌ی شورا جهت ادغام معاونت‌ها، شما کدام معاونت‌ها را با توجه به تخصص ادغام می‌کنید؟
ابراهیم امینی نایب رئیس شورا نیز خطاب به حناچی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری تامین منابع است؛ شما برای تامین منابع و درآمد برای شهرداری که لازمه‌ی توفیق بر حوزه‌های مختلف است چه برنامه‌ای دارید؟
* دنبال ثبت جهانی خیابان ولیعصر هستیم
پیروز حناچی پس از استماع نظرات و سوالات اعضای شورای شهر در پاسخ به آنها گفت: خیابان ولیعصر(عج) در دنیا بی همتاست و دنبال ثبت جهانی آن هستیم.
وی در خصوص مبحث پسماند نیز تصریح کرد: تفکیک پسماند از مبدا و جمع آوری آن در تهران باید تغییر یابد و این وضعیت که کودکی تا نصف کمر در سطل های زباله های شهری خم می شود موجب وهن ماست.
حناچی ادامه داد: در 20 دقیقه نمی توان تمام موضوعات را توضیح داد اما این را بگویم که پیش از وقوع تخلفات در حوزه شهرسازی و ورود دستگاه های نظارتی، خودمان جلوی تخلف را می گیریم.
وی تاکید کرد: نگاه من نسبت به شهر تهران از پیش از ورود به شهرداری با قبل کاملا متفاوت شده است.
به گفته حناچی، ارائه لایحه حفظ باغات و اتخاذ سیاست برد- برد از جمله کارهای معاونت شهرسازی بود.
وی ادامه داد: تغییر کاربری برج باغ به خانه باغ از جمله کارهایی بود که در این دوره با کمک شورا انجام شد؛ خواسته رهبری نیز حفظ این باغات است.
به گزارش ایرنا امروز سید کامل تقوی نژاد و عباس آخوندی دیگر نامزدهای تصدی شهرداری تهران نیز برنامه های خود را تشریح کردند و قرار است رسول کشت پور و غلامرضا انصاری نیز برنامه های خود را به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه کنند.
البته برخی منابع اعلام کرده اند که کشت پور از نامزدی انصراف داده است.
با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام شد که سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران که از 23 اردیبهشت ماه امسال در این نهاد مشغول به کار شده است نیز باید مسئولتیش را ترک کند.
تهرتم/7247/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.