به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: اتباع بیگانه در مناطق جنوبی پایتخت به صورت غیر مجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجر پزی ساکن می شوند.
وی تصریح کرد: این فرآیند متاسفانه به صورت اپیدمی در آمده است و نیاز است به صورت جدی با این معضل برخورد شود.
محسنی بند پی با بیان اینکه 28 درصد جمعیت شهرستان ری روستایی است، گفت: ضمن ساماندهی اتباع بیگانه در حاشیه این شهرستان، رسیدگی به مناطق روستایی نیز در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سه هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای روستاهای استان تهران اختصاص یافته است، گفت: برای فعال سازی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان تهران سعی داریم تا سهم بیشتری را مطالبه کنیم.
استاندار تهران سه هزار و 300 واحد صنعتی در شهرستان ری را یک فرصت بیان کرد و گفت: باید از بعد اقتصادی این صنایع به درستی بهره وری کرد، ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی ناشی از این صنایع هم باید ساماندهی شود.
وی ادامه داد: مشکلات و چالش‌های زیست محیطی جنوب پایتخت به چالش‌های زیست محیطی استان تهران تبدیل شده و باید در این زمینه تدبیری جدید اندیشیده شود.
محسنی بندپی ادامه داد: برخورداری شهرستان ری از عوارض فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و انتقال مجتمع پردازش آرادکوه به مکانی دیگر نیز از اولویت های رسیدگی به این شهرستان است و در این زمینه رایزنی های مثبتی انجام شده است.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی که دشمن امید و نشاط مردم را هدف قرار گرفته باید سرکشی و نظارت از سوی مسئولان جدی گرفته شود.
استاندار تهران با اشاره به اینکه ری شهرستانی با قدمت تاریخی طولانی است، گفت: اقدامات و تلاش ها برای زیست پذیرتر شدن این شهرستان برای شهروندان انجام شده و در این زمینه پذیرای نقطه نظرات تمامی کارشناسان و صاحب نظران برای بهبود وضعیت استان تهران هستیم.

** مشکلات زیست محیطی بزرگترین چالش مردم جنوب پایتخت است
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه مشکلات زیست محیطی را بزرگترین چالش مردم جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: جاری شدن فاضلاب شهر تهران مشکلاتی را برای محصولات کشاورزی این منطقه بوجود آورده که باید در این مورد به طور جدی تمهیداتی اندیشیده شود.
هدایت الله جمالی پور یادآور شد: معضلات مربوط به ترافیک و مرکز دفن زباله از چالش‌های دیگر به شمار می رود که از ثمرات توسعه شهرنشینی در پایتخت محسوب می شوند.
وی عنوان کرد: تلاش‌های تئوری زیادی در خصوص کاهش انتقال معضلات تهران به ری توسط مسئولان پیگیری می شود و تاکنون تلاش عملی در این خصوص انجام نشده و همین امر مشکلات بی شمار زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی را برای مردم این شهر به ارمغان آورده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: استانداری تهران باید در خصوص تعین حریم شهرری از تهران، اختصاص عادلانه منابع، استقلال مدیریت شهری تصمیم گیری دقیق کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.