علی یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 106 نفر در دوره سواد آموزی، 60 نفر در دوره انتقال و 50 نفر نیز در دوره تحکیم در سال تحصیلی جاری برای شهرستان ری تعهد شد که تا کنون 100 درصد آنان در این دوره ها تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: 100 نفر از اتباع بیگانه نیز در 10 کلاس درس تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتنند و باشواد شدند.
یزدان پناه با بیان اینکه شناسایی و جذب افراد بی سواد در شهرستان ری 20 درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته 254 نفر و امسال 316 نفر در کلاس های نهضت سوادآموزی شرکت کردند.
وی عنوان کرد: با همکاری مدیران مدارس، اطلاعات اولیای دانش آموزان را به صورت کامل و جامع استخراج کرده و برای واجدین شرایط گروه سنی 10 تا 49 سال دوره های سوادآموزی برگزار می شود.
یزدان پناه افزود: به استثنای آموزش های فرد به فرد که در منازل سوادآموز یا آموزش دهنده تشکیل می شود، تمامی کلاس ها در مدارس برگزار می شود.
وی یادآور شد: امسال به منظور ارتقای مهارت حرفه ای، سه مرحله دوره آموزشی روش تدریس کتاب های ریاضی و فارسی توسط مدرسان استانی برای آموزش دهندگان برگزار شد.
یزدان پناه در ادامه به مشکلات حوزه نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: عدم همکاری برخی نهادها و دستگاه ها در شناسایی و جذب سوادآموزان، نبود منبع اطلاعاتی و آمار اسمی افراد واجد شرایط دوره های سوادآموزی و نبود انگیزه برای شرکت در دوره های سواد آموزی از عمده ترین مشکلات این حوزه به شمار می‌ رود.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
این شهرستان دارای چهار مرکز اصلی آموزش سوادآموزان در نواحی یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
اتباع خارجی زیادی در شهرهای جنوب پایتخت زندگی می کنند که آمار دقیقی نیز از تعداد این افراد وجود ندارد و برخی از اتباع افغانستانی و پاکستانی به صورت غیرمجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجرپزی فعالیت می کنند.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.