به گزارش ایرنا، محمدرضا مهماندار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خودروهای شخصی 40 درصد از افراد را جابجا می کنند که در ساعات پیک ترافیک 67 درصد از سطح معابر را به خود اختصاص می دهند که بیشتر آنها تک سرنشین هستند.
به گفته وی برای کاهش سطح ترافیک، شهروندان باید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس های تندرو و مترو استفاده کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ جای سازمان خدمات بزرگراهی را در شهرداری تهران خالی اعلام کرد و افزود: این سازمان باید وجود داشته باشد تا بتواند در کنار پلیس بلافاصله پس از بروز تصادف برای جابجایی خودروها اقدام کند که این کار امروز در دست بخش خصوصی است.
مهماندار اظهار داشت: تصادف منجر به فوت در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته سه درصد(18نفر) کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برنامه ریزی در حوزه های رفتار انسانی (رسانه و صدا و سیما)، فنی و مهندسی (بزرگراه ها و راه ها) و مدیریت سرعت در معابر شهری می تواند در کاهش تصادفات و تلفات انسانی در ایام نوروز موثر باشد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 605 نفر در تصادفات پایتخت جان خود را از دست داده اند که 52 درصد این حوادث در بزرگراه ها بوده است.
مهماندار استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه را از علل تصادفات دانست.
وی با اشاره به اینکه سهم تصادفات خودرو با عابران پیاده نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، گفت: از عابرین تقاضا داریم تا برای تردد از محل های مجاز مانند پل عابر و محل های خط کشی شده استفاده کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ سهم راکبان موتورسیکلت در تصادفات شهری را 37 درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع 605 جان باخته امسال در پایتخت 89 درصد مرد و 11 درصد از آنان زن هستند.
به گفته مهماندار 34 درصد از کشته شدگان در صحنه تصادف، 11 درصد حین انتقال به بیمارستان و 55 درصد در بیمارستان فوت کرده اند.
وی اظهار داشت: 49 درصد تصادفات منجر به فوت در روز و 51 درصد در شب اتفاق افتاده است.
مهماندار معتقد است که خدمات بیمارستانی ما ضعیف است و باید رسیدگی به مجروحین در بیمارستان ها با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه پلیس با تخلفات حادثه ساز بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد، گفت: طرح های ویژه ای همچون تست الکل و مواد مخدر نسبت به گذشته بیشتر می شود و همچنین رانندگی در حالت مستی 21 روز توقیف خودرو را در پی دارد.
مهماندار با بیان اینکه در 11 ماه امسال توقیف خودرو نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافته، تصریح کرد: در همین مدت 53 درصد از تست های الکی که از رانندگان گرفته شد مثبت بوده است.
همچنین سردار مهماندار اعلام کرد: طرح ترافیک و زوج و فرد از 29 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 در تهران اجرا نمی شود.
تهرام/3225/9206//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.