احسان درویشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌ های امدادی و خدمات رسان شهری همزمان با مناسبت های چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال در چهار موقعیت مهم میادین حضرت عبدالعظیم(ع)، شهدای شاملو، بسیج مستضعفین و شهید بروجردی مستقر شده تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
وی گفت که بازگشایی مسیرها، گشت زنی و استقرار تیم‌های اطفای حریق و آماده باش کامل ادارات و سازمان‌های مرتبط از جمله راهور، آتش نشانی، اداره برق، آب و فاضلاب و گاز از دیگر تمهیدات است.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 افزود: فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برای پیشگیری از وقوع بحران و کاهش خسارات جانی و مالی نقش مهم و موثری دارد.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم و پیشگیرانه در قالب ویژه برنامه‌های آموزشی در سرای محلات، مدارس و تبلیغات محیطی و توزیع بروشور و لوح فشرده آموزشی پیش بینی شده که در نیمه دوم اسفندماه سالجاری توزیع می ‌شود.
درویشی به دیگر اقدامات مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 (شهرری) اشاره کرد و گفت: استقرار تانکرهای آب، جمع آوری مواد اشتعالزا، حضور و استقرار خودرو های 137 و گشت شهربان در نقاط مهم و استراتژیک از اقدامات دیگر در چهارشنبه آخر سال است.
وی عنوان کرد: با توجه به تردد زیاد شهروندان در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از بروز ترافیک در معابر شریانی و بزرگراهی و خدمات رسانی بهینه به شهروندان، با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و راهور منطقه، مسیرهای پرتردد بازگشایی می‌شود.
درویشی تصریح کرد: پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با حضور نمایندگان سازمانها و ادارات مسئول از ساعت 17 روز 28 اسفند ماه در اتاق بحران منطقه تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه دوربین‌های سطح شهر در پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه 20 متصل است، گفت: شهرداران نواحی هفتگانه نیز به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران نواحی در صورت بروز حوادث احتمالی، در اسرع وقت آن را به ستاد مدیریت بحران منطقه اعلام می‌کنند.
درویشی افزود: هماهنگی لازم در این خصوص با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی جهت رساندن سوخت جایگاه‌های عرضه مستقیم به ویژه به نقاط پر ازدحام را تا قبل از ظهر انجام می ‌دهد.
وی گفت: مراکز درمانی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز توسط بیمارستان شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی، درمانگاه شهرداری منطقه 20 و مراکز درمانی خیریه تحت نظارت شبکه بهداشت ودرمان شهرری بعنوان مراکز پشتیبان در نظر گرفته شده و آمبولانس‌های هلال احمر برای پشتیبانی از اورژنس در حال آماده باش است.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.