به گزارش ایرنا، عباس جمشیدی روز پنجشنبه درنشست شورای اداری شهرستان بوشهر گفت: در هیات تطبیق فرمانداری چنانچه مصوبه ای ایهام داشته باشد باید ظرف مدت 14 روز آن را عودت و در غیر این صورت بررسی شود.
وی بیان کرد: چنانچه مهلت رسیدگی به فراتر از 14 روز کشیده شد شورا می تواند مصوبه خود را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کند.
جمشیدی افزود: با این وجود برخی در فضای مجازی کم لطفی و فضایی علیه دولت ایجاد می کنند.
وی گفت: فرماندار بوشهر اظهار داشت: نباید در فضای جامعه به گونه ای وانمود کرد که افرادی که زندگی خود را فدای نظام کردند و اعتقاد به دین و نظام در پوست و خون آنها است در مقابل آرمان ها قرار گرفته اند.
جمشیدی افزود: در این ارتباط چنانچه شورایی دیدگاهش خلاف رای هیات تطبیق است موضوع به شورای حل اختلاف ارسال و در این نهاد به موضوع مورد اختلاف رسیدگی می شود.
وی ادامه داد: از آغاز فعالیتم در سمت فرمانداری بوشهر هر موضوعی که از هیات تطبیق به دیوان عدالت اداری و هیات حل اختلاف رفته رای هیات تطبیق به تصویب رسیده که این نشان از ظرافت و دقت کار هیات تطبیق شهرستان است.
جمشیدی تاکید کرد: هیات تطبیق فرمانداری شهرستان با برخورداری از نیروهایی مسلط به قوانین و مقررات در صدور آرا همواره با دقت خاصی اظهار نظر می کنند.
وی در ارتباط با بودجه شهرداری بوشهرگفت: در بودجه سال جاری به تنهایی 270 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان بوشهر به شهرداری این شهر اختصاص یافته است.
جمشید افزود: بتازگی نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای روگذر میدان شهید مطهری اختصاص یافته که با 100 میلیارد ریال اعتبارات شورا و شهرداری این پروژه در مجموع با 200 میلیارد ریال اجرایی می شود.
وی گفت: برای پارک لیان بوشهر نیز 100 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این میزان سهم فرمانداری و شهرداری بوشهر هر کدام 50 میلیارد ریال اعتبار است.
جمشیدی با اشاره به آغاز اجرای پروژه پایش تصویری در شهر بوشهر گفت: فاز نخست این پروژه تا دهه فجر به بهره برداری می رسد که این موضوع به ساماندهی ترافیک و کاهش تخلف های رانندگی کمک شایانی می کند.
وی گفت: اعتبار این پروژه 60 میلیارد ریال است که سهم فرمانداری، شورا و شهرداری بوشهر و واحد فنی استانداری هر کدام 20 میلیارد ریال است.
جشمیدی ادامه داد: شورا و شهرداری بوشهر برای بازآفرینی بافت های تاریخی و فرسوده به ترتیب 100 و 50 درصد معافیت گذاشته که این یک فرصت ارزشمند برای ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر بوشهر است.
وی افزود: برای ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر بوشهر تسهیلات 400 میلیارد ریالی با بهره 6 درصد اختصاص یافته که امکان افزایش آن تا سقف 900 میلیون ریال نیز وجود دارد.
جمشیدی اظهار داشت: آب، برق و سایر زیرساخت های مورد نیاز این حوزه نیز خارج از نوبت تامین می شود که این یک گام بلند در راستای حفظ بافت تاریخی شهر بوشهر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: این دانشگاه با حرکت خوب درچند سال اخیر روی ارتقای کیفیت آموزشی تمرکز ایجاد کرده است.
جمشیدی اظهار داشت: در بین فارغ التحصیلان دانشگاه نیز آنهایی که بار علمی مناسبی داشتند تاکنون هیچکدام از بیکار نماندند که این مهم از موفقیت های دانشگاه خلیج فارس است.
وی افزود: در این ارتباط با حضور مدیران شهرستان که دارای تحصیلات علمی در حوزه پژوهش هستند کارگروهی تشکیل و ارتباط مستمر بین این کارگروه و دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود تا از ظرفیت های دانشگاه خلیج فارس در حوزه پژوهشی بخوبی استفاده شود.
جمشیدی اظهار داشت: دانشگاه خلیج فارس تحولات خوبی به خود دیده که یکی از آنها برگزاری کرسی های آزد اندیشی است که تا جایی پیش رفته که علیه رئیس دانشگاه نیز اعلام موضع می شود و این مهم حد اعلای فرمایش مقام معظم رهبری است.
وی گفت: در دانشگاه باید آزادانه و در چارچوب نظام دیدگاه ها ارائه شودتا خارج نشینان به خود اجازه سو استفاده و دیدن خواب های آشفته ندهند.
جمشیدی تاکید کرد: گفت و گو نیاز جامعه است و این را باید بدانیم که دانشجوی منتقد نظام را قبول دارد.
وی در ارتباط با اهمیت نقد و انتقاد گفت: مسئولان باید از نقدها استقبال کنند و آنها باید از روزی بترسند که در جامعه فضای مطالبه گری نداشته باشند.
جمشیدی افزود: در فضای دانشگاه گروه های مختلف حرف خود را می زنند و این فضای گفت و گو بدون شک به وحدت و همدلی نیز کمک شایانی می کند.
وی در بخش دیگری اظهار داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما در روزهای آینده در استان بوشهر انتظار می رود شرکت پخش فرآورده های نفتی برای تامین نفت سفید خانوارها اهتمام جدی داشته باشد.
پجمشیدی یادآور شد: تا پایان سال به استثنای جزیره خارگ همه شهرهای و روستاهای شهرستان بوشهر گازرسانی می شوند که در این ارتباط باید با فرهنگ سازی در سطح جامعه زمینه استفاده خانوارها از گاز طبیعی فراهم شود.
وی یادآور شد: استفاده از گاز طبیعی علاوه بر قیمت از لحاظ دسترسی نیز دشواری های کمتری در مقایسه با تامین نفت سفید دارد از این رو باید از این ظرفیت استفاده بیشتری صورت گیرد.
جمشیدی در ادامه با بزرگداشت 26 آذرماه به عنوان روزحمل و نقل گفت: در این حوزه تمرکز بر ارتقا کیفی مسیرهای دسترسی شهرستان بوشهر است که برای تحقق این مهم امسال اعتبار خوبی تامین شده است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.