خلیل الله کاظمی که تا دیروز معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد را عهده دار بود و با حکم شهردار به عنوان معاونت حمل و نقل و ترافیک معرفی شد، روز سه شنبه در آخرین نشست خبری خود به عنوان مسئول حوزه خدمات محیط زیست شهری افزود: خصوصی سازی آتش نشانی در شورای شهر مشهد و هیات تطبیق تصویب شده و از موضوعات مهم و در دستور است ولی در کنار خصوصی سازی باید به دنبال استانداردسازی نیز در این حوزه باشیم.
وی ادامه داد: دغدعه ها و نگرانیها درباره وضعیت استخدامی، حقوق و رفاهیات در بخش خصوصی آتش نشانی برای این قشر قابل حل است و نمی توان به دلیل وجود این دغدغه ها موضوع خصوصی سازی را منتفی کرد.
معاون شهردار مشهد در ادامه همچنین گفت: طی دوره فعالیت شورای پنجم شهر مشهد 43 بوستان با 50 هکتار مساحت در این شهر مورد بهره برداری قرار گرفت و حدود 35 پارک در دست ساخت است که تا پایان امسال بهره برداری می شود.
وی سرانه فضای سبز مشهد را 16 مترمربع اعلام و بیان کرد: نیاز آب فضای سبز مشهد 21 میلیون مترمکعب است. پروژه جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز به طول 123 کیلومتر از بلوار فرودگاه تا میدان نمایشگاه این شهر اجرا شده و اتصال این طرح از میدان نمایشگاه به انتهای بلوار لادن نیز امسال به بهره برداری رسید.
کاظمی افزود: پنج تصفیه خانه محلی نیز با ظرفیت سالانه هفت میلیون مترمکعب در مشهد دست اجراست که تا پایان سال دو تصفیه خانه از این تعداد بهره برداری می شود.
وی در خصوص برخی انتقادها پیرامون قطع درختان برای اجرای پروژه های تجاری نیز گفت: گاهی درختکاریها در زمینی بوده که دارای کاربری تجاری است ولی با تاکید شورای عالی معماری و شهرسازی برای عدم قطع درختان، با وجود تجاری بودن برخی کاربریهای باغها و لکه های فضای سبز، تاکید بر حفظ باغها است و از تخریب آنها جلوگیری می شود.
مساحت فضای سبز در تملک شهرداری مشهد چهار هزار و 851 هکتار است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.