به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این مطلب اظهارداشت: همزمان با ایام دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ)(ع)، این اداره کل با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی را برگزار می کند.
وی اهداف این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی و تولید و نشرآواها و نواهای مذهبی در حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد.
جاودانی درباره بخش های مختلف جشنواره گفت: این جشنواره در دوره چهارم برگزاری با تأکید بر موسیقی آوازی در 2 بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، خاطرنشان کرد: در بخش رقابتی، آواهای رضوی شامل مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی های تعزیه، موسیقی آوازی و... و نواهای رضوی شامل همنوازیِ ساز و آواز در تمامی حوزه های موسیقی ایرانی( اقوام- ردیف دستگاهی) است و باید با کلام همراه باشد.
وی درباره بخش غیررقابتی گفت: در بخش مرور آثار تولید شده (تجلیل از هنرمندان و اساتید) دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی توسط هیات داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و از هنرمندان برجسته ای که در این زمینه تولیدات هنری فاخری داشته باشند تجلیل خواهد شد.
جاودانی افزود: در بخش ملل، اجرای موسیقی با دعوت از گروه های موسیقی از کشورهای حوزه جغرافیای فرهنگی ایران به صورت گروه نوازی و تکنوازی با محوریت حضرت امام رضا(ع) انجام می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره اظهارداشت: شرکت کنندگان فقط می توانند در یکی از بخش های جشنواره حضور داشته باشند، نوآوری در محتوای آثار ارسالی مورد تأکید است، آثار شرکت کنندگان باید در جشنواره های مشابه منطقه ای و ملی شرکت حائز رتبه نشده باشد، حداقل تعداد اعضای گروه ها در بخش های گروهی باید 2 نفر و حداکثر 6 نفر باشد.
جاودانی، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را 30 خردادماه 98 و زمان برگزاری جشنواره را همزمان با دهه کرامت از 13 تا 15 تیر ماه 98 اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان باید پس از ثبت نام در پرتال جشنواره به آدرسTehran.shamstoos.ir و دریافت کد رهگیری مدارک مورد نیاز را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران- خیابان کریمحان- خیابان نجات اللهی شمالی- کوچه زبرجد- معاونت هنری سینمایی- دبیرخانه جشنواره آواها و نواهای رضوی ارسال کنند.
تهرام/7244/ 7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.