به گزارش ایرنا محمد جواد حق شناس روز یکشنبه در جریان یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود مطالبی را مطرح و درباره بودحه فرهنگی لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران اظهار داشت: من از همراهان و همکاران در شهرداری تهران گله دارم چرا که در بودجه سال گذشته و مجددا در بودجه سال 98 حق مطلب را در حوزه فرهنگی و اجتماعی ادا نکرده و این حوزه به هیچ وجه متناسب با آنچه که باید جدی گرفته نشده است.
وی گفت: باید شهر را در سرلوحه کار خود قرار دهیم و برای حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز برنامه هایی پیشرو و روزآمد و متناسب با نیازهای جامعه خود داشته باشیم و به اجرا بگذاریم.
حق شناس ادامه داد: امروز هر عضو اصلاح طلب شورای شهر، در هر کمیسیونی که باشد در قبال حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر مسئولیت ویژه و تعهدی انکار ناپذیر دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: چرا که پایه و اساس توسعه شهر و اساس اصلاح طلبی را فرهنگ و کار فرهنگی می سازد.
وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: من از همکاران در شورای شهر تقاضا دارم نه فقط برنامه و بودجه حوزه تخصصی خود را از منظر ارزش های فرهنگی و اجتماعی جامعه ببنند بلکه هر یک در ادای دین خود به این حوزه مهم شهر غافل نشوند که بدون فرهنگ، در پیشرفت خود، به جایی نخواهیم رسید.

*2 گروه مانع از آرامش و تمرکز شورای شهر بر مشکلات شهری اند
حق شناس در ادامه نطق خود با بیان اینکه می دانم که همکارانم چگونه و با چه قیمت تلاش کرده اند تا در میان انبوه مشکلات و نابسامانی ها از منافع شهر و شهروندان دفاع کنند، گفت: اما 2 گروه مانع از آنند که این شورا آرامش و تمرکز لازم برای مدیریت مشکلات و ناکارآمدی ها داشته باشد .
وی افزود: گروه اول کسانی هستند که به هرقیمت و برای منافع سیاسی و اقتصادی خود شورای پنجم را بی خاصیت جلوه می دهند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گروه دوم دوستانی هستند که آگاهانه و ناآگاهانه با کم لطفی و بدعهدی حاضرند شورای شهر و آرزوهای مردم را فدای برخی خودخواهی ومنافع زودگذر خود کنند.
وی افزود: گرچه امید چندانی به خردورزی و تغییر روش کسانیکه با اصالت و حاکمیت رای مردم مخالفند، یا آن را بی خاصیت و در درجه دوم اهمیت می خواهند تا منافعشان تامین شود و هر روز و هر لحظه برای تخریب شورای اصلاح طلب تلاش می کنند، ندارم؛ اما گروه دوم همراهان سست عنصری هستند که رای مردم و نمایندگان منتخب را در شورای شهر، چون پله و پلی برای رسیدن به عرصه قدرت می بینند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: گویا فراموش می کنند که بدون رای مردم و اعتماد آنها محلی از اِعراب ندارند .
وی گفت: من گله مندم که در این برهه حساس بجای وفای به عهد و پایمردی در اصول اصلاح طلبی و بجای قدرشناسی از اعتماد شورای شهر و همت برای تقویت انسجام و تعامل با آنان چون راه گم کرده ای عهد خود را به فراموشی می سپارد و نیاز به مشورت را بر نمی تابد.
حق شناس افزود: من برادرانه می گویم پیش از آنکه بیش از این دیر شود تعامل با شوراییان و احترام به جایگاه قانونی شورا را در دستور کار خود قرار دهد ، فرامرش ننماید که تنها پشتیبانش به پشتوانه رای مردم همین شورای شهر است.

*مردم به همدلی، امید، شادی و نشاط نیاز دارند
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نطق خود با اشاره به فرارسیدن نوروز، اظهار داشت: نوروزگاه زیبای ملت ما جاییست که ارزش های دینی و ملی ما به هم می پیوندد.
وی بیان کرد: نوروز همراه با تقارنی کم نظیر در راه است؛ همزمانی میلاد شیرخدا، امیر جوانمردان علی (ع)و نوروز ایرانیان فرصتی زیبا و بی نظیر را آفریده است .
وی با بیان اینکه مردم ما امروز بیش از هرچیز نیاز به همدلی، امید، شادی و نشاط دارند، خاطر نشان کرد: اگر شما همت کنید شهرمان تهران را نوروزگاهی زیبا خواهیم کرد و به عنوان پایتخت نوروز در خاطرات ایران تمدنی و فرهنگی ماندگار کنیم.
حق شناس گفت: تقاضا دارم یکایک شما همراهان و همدلان در شورای پنجم و همه همکاران و مدیران پرتلاش و پرتوان در سازمان بزرگ شهرداری تهران برگزاری هرچه باشکوه تر جشن نوروز و میلاد امیر جوانمردان را در دستور کار خود قرار دهند تا دست در دست هم روحی تازه در کالبد این شهر زیبا و دوست داشتنی بر دمیم.

*تهران شهر عجیبی است
حق شناس در ادامه نطق خود خاطر نشان کرد: شهر ما شهر عجیبی است که در آن عده ای ده ها هزار میلیارد بدهی بر دوش شهرداری و مردم شهر می گذارند و در روز روشن و پیش چشم میلیون ها شهروند همه را حاشا می کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط امثال سید محمود میرلوحی و دیگر همکاران من به جرم اظهار بخشی کوچک از واقعیت مورد شکایت قرار می گیرند و محاکمه می شوند؛ همانگونه که آن خبرنگار جوان به جرم افشای املاک نجومی و علنی کردن برخی نادیدنی ها محاکمه، بازداشت و زندانی شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهر من شهر عجیبی است که در آن خیابان بزرگی به نام دکتر علی شریعتی نامیده می شود اما برگزاری مراسم تشییع و خواندن نماز بر پیکرپوران شریعت رضوی خواهر دو شهید و همسر دکترعلی شریعتی در حسینیه ارشاد که با نام شریعتی شناخته می شود، با مشکل روبرو می شود و در حسینیه بر روی نمازگزاران بسته میماند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.