به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز شنبه در نوبت عصر یکصد و هفدهمین جلسه شورای شهر به ادامه بررسی و تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران پرداختند .
اعضای شورای شهر تهران در ماده 81 این برنامه شهرداری تهران را موظف کردند تا در راستای حفظ و تقویت تنوع و تکثر فرهنگی، تولید و بازتولید منابع فرهنگی شهر اقداماتی را انجام دهند.
احمد مسجدجامعی در جریان بررسی این ماده پیشنهاد کرد راسته های خیابان انقلاب ، خیابان ولیعصر ، خیابان جماران تا سعدآباد، راسته موزه ها از باغ فردوس تا موزه موسیقی و موزه هنرهای ایرانی به این ماده اضافه شود.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر در ماده 81 مطالعات و اقدامات لازم به منظور حفظ و برجسته سازی منابع و ارزش های متنوع فرهنگی و اجتماعی خرد و کلان در شهر تهران، نقش آفرینی در اثر بخشی به جشنواره ها و مناسبت های ملی آیینی، انجام شود .
همچنین کمک به توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری تهران با هدف حمایت و کمک به شکل گیری خوشه ها و راسته های فرهنگی و ایجاد و گسترش این فضاها با اولویت قراردادن محورهای تفریحی- مذهبی ری، پهنه هنرهای تجسمی بوستان لاله و بلوار کشاورز، پهنه تاریخی تجاری بازار تهران، گذر کتاب (حد فاصل میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر)، گذر نمایش (حد فاصل میدان انقلاب تا خیابان جمهوری)، پهنه فرهنگی رودکی (حد فاصل خیابان های انقلاب ولیعصر و حافظ)، ایجاد میدان مرکزی شهر با محوریت تبدیل میدان امام خمینی به فضای باز شهری را مورد توجه قرار دهند.
در نهایت اعضای شورای شهر تهران با 13 رای این ماده را تصویب کردند.

تهران/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.