به گزارش ایرنا، چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ماه پایانی فعالیت خود قرار دارد و اعضای شورا همچنان در ابتدای جلسات علنی شورا، تذکرات خود را مطرح می کنند.
31 عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ماه پایانی مسئولیت خود به سر می برند؛ شورایی که در این دوره بیشترین عضو را داشته و برای دوره بعد 10 عضو آن کاهش یافته است.
جلسات شورای اسلامی شهر تهران در روزهای یکشنبه بطور غیرعلنی و در روزهای سه شنبه علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می شود.
جلسات علنی شورای شهر تهران با تذکرات 3 دقیقه ای اعضا کار اصلی خود را آغاز می کند و اعضا در این فرصت، تذکر خود نسبت به مدیریت شهری و موضوعات مربوط به شهر و شهروندان را ارائه می کنند و رسانه ها نیز در انتشار این تذکر ها گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند و تلاش دارند تا تذکرها را به طور کامل منتشر کنند.
به گفته برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ماه های اخیر تذکرها بی نتیجه مانده و پاسخی از شهرداری دریافت نشده است.
غلامرضا انصاری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در جلسات اخیر شورای شهر نسبت به واگذاری 23 مرکز بهاران با قراردادهای سه ساله و مبلغ نامشخص به قرارگاهی موسوم به قرارگاه امام رضا(ع) تذکر داده و گفته بود این قراردادها مبنای حقوقی ندارد و لازم است لغو شود.
انصاری تاکید کرد: طی چندین تذکر از مدیران شهرداری خواستم تا شفاف بگویند هویت قرارگاه امام رضا چیست؟ آیا عمومی و یا خصوصی و یا مردم نهاد است، که از سال گذشته تاکنون شهرداری پاسخی در این باره نداده است.
رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز که در طول 4 سال فعالیت شورا چندین بار نسبت به تغییر کاربری سوله های بحران تذکر داده، به تازگی نام و آدرس سوله های موردنظر و واگذار شده را اعلام کرد، هرچند که هیچ پاسخ و واکنشی از جانب شهرداری تهران غیر از تکذیب اصل ماجرا به دنبال نداشت.
وی گفته که برخلاف ادعای شهرداری تهران، برخی از سوله های مدیریت بحران در اختیار شهرداری و سازمان بحران شهر قرار ندارد؛ در حال حاضر در منطقه 2روی سوله مدیریت بحران آسیاب کهک «تابلوی پایگاه مدیریت بحران معاونت فنی و عمران» نصب شده اما در عمل در اختیار مرکز ژئوتکنیک قرار گرفته، یکی دیگر از سوله های این منطقه در اختیار دانشگاه علمی - کاربردی شهرداری و سوله دیگر نیز در اختیار برنامه خنداونه قرار دارد.
وی در تذکر خود از سوله حضرت ابوالفضل (ع) منطقه 22، سوله بحران منطقه 4، سوله بحران منطقه 13(دو کوهه)، سوله بحران جنب ترمینال جنوب نیز یاد کرده که به ترتیب در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری، بخش خصوصی (شهربازی)، محل استقرار تجهیزات و دکور صدا و سیما و بخش خصوصی (احداث باشگاه بدنسازی) قرار گرفته است.
حافظی دراین خصوص بارها خواستار پاسخگویی مدیران شهرداری تهران شده که به گفته وی، تا کنون پاسخی را دریافت نکرده است.
عباس جدیدی عضو دیگر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ماههای اخیر بارها نسبت به واگذاری رایگان املاک و اراضی پایتخت (متعلق به شهرداری) در قالب بهره برداری، اجازه و یا انتقال مالکیت به برخی از مراکز انتقاد کرده و تذکر داده است.
به گفته وی، بسیاری از این املاک و اراضی به صورت رایگان به اشخاص حقیقی و حقوقی، موسسات خیریه، مساجد و هیات های مذهبی واگذار شده و به عنوان نمونه ای از بذل و بخشش های رایگان شهرداری تهران به واگذاری فضای سبز به مجموعه سوار کاری آریاسب، واگذاری زمینی در منطقه 18 به حوزه علمیه الهادی، زمین 1200 متری در خیابان مقدس اردبیلی با کاربری گلخانه، مابقی پلاک ثبتی در شمال بزرگراه همت به هیات ائمه اشاره کرده است.
جدیدی گفته که تاکنون پاسخ قانع کننده ای دراین باره دریافت نکرده است.
با این حال مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ایرنا گفت که اعضای شورای شهر تا پایان دوره مسئولیت در این شورا برای نظارت بر مدیریت شهری جدی هستند و وظیفه نظارتی خود را انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر تهران در چهار سال گذشته فرصت داشتند تا از شهردار سئوال کنند، اما هیچ یک این کار را انجام ندادند.
وی با اشاره به تذکر عباس جدیدی در صحن شورای شهر تهران مبنی بر واگذاری رایگان املاک و اراضی شهر و قرائت نامه ای خطاب به سازمان املاک شهرداری خاطر نشان کرد: ایشان چند سال است این نامه را قرائت می کنند اما در طول سال های گذشته اقدامی برای طرح سئوال از شهردار تهران در خصوص این موضوع نکرده اند.
شاکری افزود: عباس جدیدی در سال های گذشته به عنوان معاون اجرایی در کنار هیات رئیسه شورا حضور داشته اما برای به نتیجه رسان تذکر خود نیز اقدامی نکرده است.
ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران دراین باره می گوید: اعضای شورای شهر از ابتدای این دوره تاکنون 366 تذکر ارائه کرده اند که این تذکرات به طور مکتوب به مجموعه شهرداری ارسال شده است.
وی گفت: اینکه چه میزان از این تذکرات به نتیجه رسیده، نیازمند بررسی است.
مشکل اصلی بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، صرف تذکر دادن و عدم پیگیری برای پاسخگویی، حصول نتیجه و رفع مشکل از جانب مدیران شهری بوده است، تذکرهایی که تنها در جلسات شورا مطرح و در رسانه ها بازتاب داده می شود.
درهمین حال، منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر تهران خیز جدی برای رفع مشکلات پایتخت برداشته و قصد دارند با جلسات داخلی و همچنین جلسات مشترک با اعضای شورای فعلی و مدیران شهری، با بررسی همه جانبه مسایل شهری، مشکلات را شناسایی کنند.
حال باید دید منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران راه اسلاف خود را می روند و به ارائه تذکر و انتشار آن در رسانه ها اکتفا می کنند و یا اینکه راهکاری عملی برای بیان تذکر و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه در راستای رفع مشکلات شهر و شهروندان را در پیش خواهند گرفت.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.