سعید صرافی اقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد محدودیت در توسعه فروشگاه های زنجیره ای خلاف قانون برنامه ششم توسعه و مغایر با مقررات رفع موانع کسب و کار است.
به گزارش ایرنا به دنبال انتشار بخشی از سخنرانی رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، چندی پیش در
در همایش اصناف دماوند که خواستار برخورد با توسعه فروشگاههای زنجیره ای شده بود، مسئولان اتحادیه این صنف در تماس های مکرر با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خواستار درج پاسخشان در این زمینه بودند.
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور مدعی شده بود: افزایش فروشگاه های زنجیره ای مشکلات بسیاری را برای اصناف ایجاد کرده است و ما نیز بارها مخالفت خود را در خصوص راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مخصوصا در شهرهای کوچک اعلام نموده ایم.
به دنبال این موضوع، خبرگزاری جمهوری اسلامی توضیحات مسئولان اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره ای را از قول مدیر اجرایی این نهاد منتشر کرد که وی همچنین اظهارداشت: قانون و برنامه توسعه، قوانینی کلی و سراسری محسوب می شوند، لازم است این مقررات در دورترین و محرومترین نقاط به اجرا درآیند و در عمل محرومیت زدایی و خدمات رسانی به نحو احسن انجام شود.
صرافی اقدم با طرح این پرسش که آیا می توان مانع استقبال مردم و خریداران کالا و خدمات شد، تصریح کرد: «تجربه نشان داده به لحاظ مزیت خدمات فروش و کالاهای فروشگاه های زنجیره ای به مشتریان، مردم از دورترین نقاط به منظور رفع نیازهای خود به فروشگاه های زنجیره ای مراجعه می کنند».
مدیر اجرایی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای گفت: واحدهای سنتی نیز به مرور خود را کارآمد و خدمت رسان کرده اند و میزان اشتغال در فروشگاه های زنجیره ای بسیار بالا و انکار ناپذیر است.
وی تصریح کرد: توسل به اعتراض چند واحد صنفی سنتی که دلایل آن در هیچ جا ارائه نشده، نوعی اطاله روند توسعه فروشگاه های زنجیره ای و خلاف قانون برنامه و لزوم افزایش سهم این فروشگاه ها در اقتصاد کشور است.
صرافی اقدم ادامه داد: مطلب دیگر اینکه امکانات فروشگاه های زنجیره ای و افزایش شعب آنها مانع ایجاد انحصار و محدودیت عرضه کالا و خدمات و مانع ایجاد صف مشتریان می شود.
مدیر اجرایی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای گفت: همچنین سیستم خدمت رسانی فروشگاه های زنجیره ای، کارآمد و مبتنی بر سامانه های خدمت رسانی، انبار، عرضه و نظارت های دقیق در خصوص بهداشت و سایر استانداردهای روزآمد است و می تواند بهترین کمک در عرضه کالا و خدمات باشد.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به این سمت رفته اند و به طور قطع، انکار و عدم پذیرش قانون برنامه توسعه راه به جایی نخواهد برد.
به گزارش ایرنا غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور همچنین در همایش اصناف در دماوند، نیمه بهمن ماه امسال، مدعی شده بود: فروشگاههای زنجیره ای باید در مکان هایی گسترش یابند که مغازه و فروشگاه وجود ندارد یا مردم دسترسی مناسبی ندارند ولی متاسفانه در قلب شهر و در کنار اصناف و کسبه های دیگر احداث می شوند؛ همین امر موجب شده تا یک شهر هیچ بهره‌ای از فروشگاه در مالیات دهی و خدمات دهی نمی‌برد.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.