انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در بازدید از غرفه اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران با اشاره به سند آمایش سرزمین و سند توسعه استان اظهار داشت: براساس تکلیف قانون برنامه ششم‌ توسعه، مقرر بود تمامی استان های کشور یک‌ سند آمایش سرزمین و همچنین سند توسعه استان براساس واقعیت های موجود و مزیت های نسبی که در هر شهرستان دارد، تهیه کنند.
وی ادامه داد: این سند که در این هفته رونمایی شد، به عنوان ‌نقشه راه بسیار علمی، کارشناسی و تخصصی بوده که فرآیند بهره‌برداری از این اسناد مهیا شده است و با عملیاتی شدن آن بر اساس نقطه نظرات علمی و تخصصی، شاهد رشد و توسعه همه جانبه استان و به تبع آن شهرستان ها باشیم.
این مقام مسئول در ادامه به توسعه اشتغال روستایی به ویژه در شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: در بخش اشتغال روستایی، کمک دولت و مجلس شرایطی را فراهم کرده که 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و به همچنین به همین نسبت چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید، در اختیار متقاضیانی که برای رونق دادن کسب و کار و اشتغال روستایی برنامه دارند، قرار دهند.
استاندار تهران تصریح کرد: تاکنون 5 هزار و 800 میلیارد تومان در کشور توزیع شده و استان تهران هم باتوجه به جمعیت مطلوب روستاییان شهرستان های دماوند و فیروزکوه، باید زمینه ماندگاری روستاییان را در داخل روستا فراهم کنیم که این اقدام سهم خوبی دارد.
وی ادامه داد: امسال بانک های عامل بالغ بر 17هزار میلیارد تومان برای پروژه ها و اشتغال روستایی با بهره‌های بسیار کم 4 الی 6درصد در اختیار متقاضیان قرار داده اند که با توجه به جمعیت روستایی در شرق استان تهران که نسبت به غرب تهران بیشتر است، تحولی در اشتغال روستایی ایجاد می کند.
این مقام مسئول افزود: همچنین با بهره گیری از تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 که آن هم تقریبا حدود 60هزار میلیارد تومان برای اشتغال در ابعاد مختلف فراهم شده، شرایطی را ایجاد کرد که نسبت به اشتغالزایی و پروژه های مدنظر، پروژه‌های روستایی در شرق استان همچون دماوند و فیروزکوه به صورت ویژه و با اولویت در کارگروه اشتغال معرفی کنیم و صنایعی که مشکل داشته باشند در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می شوند.
محسنی بندپی گفت: تا خرداد ماه همه‌ اعتباراتی که لازم است در اختیار صاحبان فکر و اندیشه و به خصوص جوانانی که به دنبال ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع غذایی و استارت آپ ها در روستاها هستند، قرار می گیرد و به صورت ویژه آنان را حمایت می کنیم.

وی همچنین در حاشیه افتتاح پروژه گلخانه درویش پایا با اشاره به اینکه امسال همزمان با دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، استان تهران 1114 پروژه داشت که بیش از 70درصد آن افتتاح و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: کل اعتباراتی که برای این پروژه ها هزینه شده بالغ بر 4هزارو 800 میلیارد تومان بوده با اشتغال زایی بالغ 15هزار نفر ایجاد شده است.
این مقام مسئول همچنین به 9 پروژه عمرانی شهرداری دماوند و افتتاح بزرگترین گلخانه‌‌های گل رز شاخه بریده با نگاهی علمی و تخصصی و به کارگیری روش‌های نوین با استانداردهای بسیار بالا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، باید درون نگر باشیم و با توجه به ‌استعدادها و توانایی هایی که در کشور وجود دارد، باید مسئولین زمینه سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

** نگرانی برای تامین کالاهای اساسی ایام پایانی سال وجود ندارد
استاندار تهران همچنین در خصوص اقدامات اتخاذ شده در توزیع گوشت، اظهار داشت: مجوز واردات گوشت با ارز نیمایی صادر و مجوزی مبنی بر واردات گوشت به دانشگاه‌ها و پادگان‌ها داده شده است.
وی با بیان اینکه در کشور نسبت به تامین مواد غذایی مورد نیاز شب عید، اعم از گوشت سفید و مرغ و مواد دیگر پروتئینی نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: با این‌ تصمیمات در رابطه با گوشت قرمز هم نگرانی وجود نخواهد بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: توزیعی که در استان تهران انجام‌ می شد همانند سنوات گذشته صورت می گیرد اما اگر سهمیه محیط‌های مذکور جداسازی شود، مقدار گوشتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، می‌تواند رضایت‌مندی آنان را فراهم کند و شاهد صف‌های طولانی نباشیم.
بندپی با بیان اینکه فعالیت های دانشگاهی در استان تهران بالاست، گفت: علی رغم اینکه در سایر نقاط کشور با کاهش دانشجو مواجه بودیم ولی در شرق استان، شهرستان های دماوند و فیروزکوه کاهش دانشجو نداشتیم؛ با توجه به ارائه مجوزهای مذکور به دانشگاه‌ها، ورود جداگانه سهمیه گوشت به آنان موجب می‌شود تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی بازگردد.
تهرام/7246/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.