به گزارش خبرنگار ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در نشست ارزیابی پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار بر کاهش محرومیت درمانی و بهداشتی این سه شهرستان و توسعه فضاهای مرتبط با این خدمات تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با این اعتبار قطره چکانی پرداخت شده برای پروژه های عمرانی در اختیار دولت طبیعی است که نتوان این طرح ها طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام رساند افزود: برای سه بیمارستان در دست احداث در شهرستان های شهریار، ملارد و قدس 160 میلیارد تومان اعتبار بنا بود تامین شود که تاکنون فقط 30 میلیارد تومان از آن تامین شده است.
محسنی بندپی افزود: یکی از وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده حاکمیت و دولت گذاشته شده، پاسخگویی به دغدغه ها و مطالبات مردم در تامین خدمات سلامت است.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده اند که مردم در روند درمان بیماران خود نباید دغدغه ای به غیر از رفع بیماری داشته باشند.
محسنی بندپی اظهار داشت: فراهم سازی امکانات و تجهیزات پزشکی برای عموم اقشار جامعه از نکات برجسته انقلاب اسلامی است و امروز هیچ بیماری برای دریافت خدمات تخصصی درمانی به خارج از کشور اعزام نمی شود.
استاندار تهران گفت: نباید فراموش کرد زمانی را که پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران به ارائه خدمات درمانی می پرداختند در حالی که حتی زبان مردم را هم متوجه نمی شدند.
وی به روند احداث بیمارستان ها در سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار اشاره و خاطر نشان کرد: احداث این مراکز درمانی باید به عنوان یک نیاز ویژه در دستور کار قرار گیرد تا مردم از سرگردانی در دریافت خدمات حوزه سلامت خارج شوند.
محسنی بندپی تصریح کرد: مردم به دلیل همین وعده های بی سرانجامی که مسئولان به آنان داده اند و عمل نکرده اند اعتمادشان را نسبت به مدیران و مسئولان از دست داده اند.
وی تاکید کرد: تامین امنیت، سلامت و آموزش همه مردم بر عهده حاکمیت و دولت است و باقی مسائل را باید به بخش خصوصی واگذار کند تا در اسرع وقت به بهره برداری برساند و در اختیار مردم قرار دهد.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی هم باید در با توجه به حضور تعداد قابل توجهی از افراد بیمه شده آن در این شهرستان ها، بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز را تامین کند.
محسنی بندپی افزود: بنگاه های اقتصادی و تولیدی هم یک مسئولیت اجتماعی در این مناطق دارند که می توانند به این طریق به کمک توسعه خدمات سلامت بیایند.
**220 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل سه بیمارستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: برای بیمارستان شهرستان قدس به دلیل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در حوزه بودجه و تامین اعتبار، سعی داریم برای تامین 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به هر طریقی از خیران و نهادهای مختلف کمک بگیریم.
جلیل کوهپایه زاده یادآورشد: در شهر قدس دو پایگاه سلامت در دست ساخت وجود دارد که زمین آن آماده و تکمیل آن نیازمند تامین اعتبار دو میلیارد تومانی است.
وی در خصوص بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار نیز اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که 125 میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان نیاز داریم.
کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: یک کیلینک ویژه هم در کنار بیمارستان امام خمینی(ره) در دست ساخت است که تکمیل آن نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار دارد که احتمال دارد بتوان این مبلغ را با کمک خیران تامین کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد طرح توسعه بیمارستان امام سجاد شهرستان شهریار نیز گفت: اکنون 157 تخت موجود در این بیمارستان کفاف خدمات درمانی مورد نیاز را نمی کند و باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح توسعه این مرکز درمانی را به اتمام رساند.
وی تکمیل بیمارستان شهرستان ملارد را نیازمند تامین 30 میلیارد تومان اعتبار خواند و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه به حتم می توان آن را در زمانبندی تعیین شده به پایان و بهره برداری رساند.
** تامین اعتبار بیمارستان های شهریار، ملارد و قدس تا پایان سال جاری
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: در سفر رئیس جمهوری به شهرستان های غرب این استان، در سه شهرستان 22 طرح با پیش بینی اعتبار 850 میلیارد تومان به تصوب رسید که تاکنون 75 درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است.
نعمت الله ترکی اضافه کرد: احداث سه بیمارستان در شهرستان های ملارد، شهریار و قدس از جمله مصوبات این سفر بود که برای احداث آن 160 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.
وی تاکید کرد: تاکنون برای این سه بیمارستان 30 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و 15 میلیارد تومان از محل شهرستان و یک بخش کمک استانی در مجموع 50 میلیارد تومان تامین شده است.
ترکی افزود: با توجه به اینکه در سال 98 و اوایل سال 99 بناست این بیمارستان ها به بهره برداری برسند، بخشی از اعتبارات در اختیار نمایندگان به مبلغ 6 میلیارد تومان، اعتبار 15 میلیارد تومان از سرفصل بودجه ای مصوب سالانه امسال و سال آینده داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برای رفع کسری بودجه سه بیمارستان 90 میلیارد تومان پیش بینی شده است که سعی می کنیم این مبلغ پیش از پایان سال همراه با ابلاغ و تخصیص تامین شود.
وی اظهار داشت: در مورد طرح توسعه بیمارستان امام سجاد(ع) شهرستان شهریار مصوبه از محل اعتبار اجرای طرح تحول سلامت است که سهم استانی ندارد و باید پیگیری لازم برای جذب اعتبار ملی انجام شود.
** تکمیل بیمارستان می تواند بخشی از آلام اقتصادی مردم را تسکین دهد
نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: شرایط به گونه ای شده است که راه اندازی این بیمارستان ها در این مقطع روانی یک آرامش روحی و روانی به مردم می بخشد.
محمد محمودی شاه نشین یادآورشد: با این بی رونقی بازار، گرانی و بی ثباتی و نابسامانی اقتصادی امید می رود با راه اندازی این بیمارستان ها بخشی از آلام مردم تسکین یابد.
وی با بیان اینکه در مجلس شرایط به گونه ای شد که به رغم مشکلات جدی کشور در تامین بودجه عمرانی و کسری در این زمینه این سه بیمارستان در حوزه پروژه های عمرانی بهداشت و درمان حفظ شد.
نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاشی که شد این سه بیمارستان در این شهرستان ها در اختیار شرکت مادر تخصصی بهداشت و سلامت باقی ماند و اعتبار آن از سه منبع استانی، طرح تحول سلامت و مالیات بر ارزش افزوده در اختیار فرمانداران قرار می گیرد.
استاندار تهران در جریان این بازدید از عملیات عمرانی بیمارستان شهر قدس، بیمارستان امام خمینی(ره) و امام سجاد(ع) شهریار و تنها بیمارستان ملارد بازدید کرد.
تهرام/3001//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.