جلسه کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت امام خمینی (س)برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری و با حضور سردار فضلی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده برگزار شد نمایندگان دستگاه های مختلف ضمن ارائه گزارش فعالیت های خود ،به هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم 22 سالگرد ارتحال امام خمینی(س)تاکید کردند .

نمایندگان وزارتخانه های کشور،رفاه ،اقتصاد،راه و ترابری،دفاع،نیرو، بهداشت درمان ،وزارت امورخارجه ،بازرگانی و نمایندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی ،هلال احمر و شهرداری تهران ،اداره بیمه مرکزی ،ستاد مشترک نیروهای مسلح،ستاد اجرایی فرمان امام ،بنیاد مستضعفین و جانبازان ،استانداری تهران ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج از جمله اعضای کمیته اجرایی بزرگداشت امام خمینی بودند که در این جلسه آمادگی کامل سازمان های مطبوع خود را اعلام داشتند .

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری با یاد و خاطره حضرت امام خمینی (س) و دو یادگار گرامی ایشان و ضمن تسلیت ایام فاطمیه به جمع بندی گزارش ها و دستور العمل ها پرداخت و اظهار داشت:مراسم امسال باید با هماهنگی بسیار عالی دستگاه های مختلف اجرایی برگزار شود. چرا که این مراسم نماد وحدت همه نیروهای نظام است.

در این جلسه همچنین،‌ سردار فضلی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده از آمادگی کامل سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) خبر داد و اظهار داشت: قرارگاه شهید فهمیده با تشکیل کمیته های نوزده گانه،‌هماهنگی های گسترده ای در حوزه های امنیتی،‌اجرایی،‌اسکان و انتظامی انجام داده و دستورالعمل های لازم را به هریک از کمیته ها ابلاغ کرده است.

قدمی نماینده وزارت کشور نیز از ابلاغ دستورالعمل های لازم به استانداری های سراسر کشور خبر داد و گفت: وزارت کشور طبق روال همه ساله، ‌آماده انجام وظایف محول شده است. جلسات مختلفی در ارتباط با مراسم بزرگداشت امام خمینی برگزار شده است و در نظر داریم همایشی با حضور استانداران در این خصوص برگزار کنیم.

در این جلسه همچنین،‌ نماینده وزارت دفاع نیز ضمن گزارش جلسات و اقدامات وزارت متبوع خود در خصوص بزرگداشت امام خمینی یادآور شد: وزارت دفاع در دو بخش ستاد مرکزی بزرگداشت و پشتیبانی نیروهای مسلح آماده کمک و خدمت رسانی به این دو بخش در حوزه های مختلف است.

نماینده وزارت راه و ترابری نیز از آمادگی کامل این وزارتخانه برای انتقال زائران امام خمینی(س) از سراسر کشور به حرم مطهر امام خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی نهادهای مختلف فعال در مراسم بزرگداشت امام خمینی(س)، از تمام امکانات ریلی و جاده ای موجود، برای انتقال زائران و شیفتگان امام راحل استفاده خواهیم کرد.

بلوکات نماینده وزارت رفاه نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارش فعالیت های این وزراتحانه گفت:‌ علاوه بر آمادگی بخش های فعال همه ساله وزارت رفاه در مراسم بزرگداشت امام،‌ بیمارستان ها و مراکز بهداشتی وزارت رفاه آماده ارائه خدمات به زائرین امام خمینی(س) هستند.

نماینده نیروی انتظامی نیز در سخنانی به ارائه گزارش فعالیت های خود پرداخت و اظهار داشت: نیروی انتظامی در حوزه های تامین امنیت مراسم،‌ امنیت جاده ای،‌ کنترل ترافیک و راهنمایی و رانندگی و ... به ارائه سرویس خواهد پرداخت.

در این مراسم همچنین سرهنگ موحدی نماینده کمیته اقلیت های دینی و کمیته فرهنگی نیروهای مسلح،‌در سخنانی ضمن ارائه گزارش فعالیت های کمیته های متبوع خود،‌ با تاکید بر اهمیت ابعاد داخلی و بین المللی مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) بستری است برای آشنایی جامعه ایران و جهان اسلام با اندیشه های معنوی و متعالی امام خمینی(س)،‌که باید به بهترین وجه از این مراسم ملی استفاده کرد.

نماینده وزارت امور خارجه نیز با اشاره به ابعاد بین المللی بزرگداشت امام خمینی گفت: وزارت امور خارجه با تمام توان در خدمت مراسم بزرگداشت امام بخصوص در خدمت مهمنان خارجی مراسم خواهد بود. از جمله اقدامات این وزارتخانه،‌ صدور روادید رایگان به زائران خارجی امام راحل است.

در این جلسه همچنین،‌ نماینده شهرداری تهران در سخنانی به ارائه گزارش مبسوط خود از فعالیت های شهرداری پرداخت و اظهار داشت: علاوه بر دفتر مرکزی شهرداری، در مناطق بیست و دو گانه شهرداری نیز، کمیته های مختلفی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم،‌ تشکیل شده است. ارائه سرویس های رفت و آمد توسط مترو و اتوبوس، برپایی ایستگاه های صلواتی، ارائه خدمات فرهنگی، انجام پروژه های شهری در حرم و اطراف حرم، جمع آوری زباله ها و ... از جمله فعالیت های شهرداری در مراسم بزرگداشت امام خواهد بود که برای انجام آنها جلسات و فعالیت های مختلفی انجام شده و می شود.

نماینده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز،‌ از آمادگی کامل ارتش در برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) خبر داد و اظهار داشت: ارتش آمادگی ارائه هرگونه خدمات را به ستاد بزرگداشت امام خمینی با هماهنگی دیگر نیروهای مسلح دارد.

نماینده استانداری تهران نیز در سخنانی، با اشاره به تشکیل جلسات بین بخشی در تهران،‌گفت: به همه فرمانداری ها دستورات لازم ابلاغ شده است. امید است مراسم بزرگداشت امام خمینی که نشانگر پیروزی اسلام بر استکبار است،‌ امیدبخش ملت های مسلمان در عصر بیداری اسلامی باشد.

در این مراسم نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد،‌ نیرو،‌ اقتصاد و بازرگانی نیز در سخنان جداگانه ای، ضمن ارائه گزارش، از آمادگی کامل وزارتخانه های متبوع خود برای برگزاری مراسم خبر دادند.

نماینده بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز در سخنانی به ارائه گزارش پرداخت و اظهار داشت: اسکان سیصد نفر از مهمانان خارجی مراسم بزرگداشت امام خمینی در هتل انقلاب و همچنین پذیرایی از زائران از جمله وظایف محول شده این بنیاد است که اقدامات لازم برای ارائه این خدمات انجام شده است.

در این جلسه همچنین، نمایندگان نهادهای مختلف امنیتی نیز، ضمن ارائه گزارش، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.