نغمه نظری شامگاه چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته میزان تولید ماهیان سردابی 5 هزار و 124 تن بوده که امسال این میزان به 5 هزار و 300 تن افزایش یافته است.
وی افزود: استان تهران همچنین در تولید ماهیان گرمابی سال گذشته یک هزار و 100 تن تولید داشته که امسال نیز این میزان تغییری نداشته است.
به گفته مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران، در مجموع امسال 6 هزار و 400 تن انواع ماهیان خوراکی در استان تهران تولید شده که این میزان سال 6 هزار و 200 تن بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 32 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تهران تولید شد که این میزان امسال به 34 میلیون قطعه رسیده است.
مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران یادآور شد: برای افزایش تولید ماهیان زینتی 7 واحد جدید در استان تهران احداث شده است.

** اولین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی در شهریار به بهره برداری می رسد
وی در ادامه از احداث اولین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی استان تهران در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: مجوز احداث این مرکز در سال 92 از سوی سازمان شیلات ایران صادر شد که این مرکز با تولید یک میلیون قطعه زالوی طبی با اعتباری بالغ بر 7 هزار و 500 میلیون ریال تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته نظری، قرار است یک مرکز تکثیر و پرورش زالوهای طبی دیگر نیز در شهرستان ری احداث شود.
وی تصریح کرد: زالو درمانی در کمتر از صد سال پیش کاملا در کشور رایج بوده که در حال حاضر نیز با گسترش و توجه به حوزه طب سنتی بار دیگر بهره گیری از این جاندار در قالب یک صنعت سودآور و اشتغالزا به منظور درمان برخی بیماری ها بیش از پیش اهمیت یافته است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.