به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم جان بابایی شامگاه یکشنبه در نشست اولین مجمع خیرین سلامت حوزه اورژانس کشور اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب 50 عمل پیوند کلیه در کشور انجام شد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه سلامت بوده ایم گفت: اکنون در حال انجام پیشرفته‌ترین پیوندهای اعضای بدن هستیم و حتی از کشورهای اطراف برای انجام پیوند به کشور ما مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: پیشرفته‌ترین عمل دنیا مربوط به پیوند است که در زمان حاضر ما در انجام حداقل 2 نوع پیوند در دنیا سرآمد هستیم.
جان بابایی با تجلیل از همت خیرین در کمک به حوزه درمان کشور افزود: سابقه ندارد وزارت بهداشت زمینی را برای ساخت و ساز خریداری کرده باشد و اکثر مراکز بهداشت و درمان را خیرین ساخته اند.
وی با اشاره به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در نقاط محروم کشور گفت: به طور مثال اکنون در زابل حدود ١٢٠ پزشک متخصص فعالیت دارد در حالی که تا قبل از انقلاب داشتن این تعداد پزشک جزو آرزوها بود.
جان بابایی گام بعدی فعالیت ها را شروع طرح تحول در توسعه اورژانس دانست و گفت: وجود بالگرد آمبولانس در کشور تا یک زمان جزو آرزوها بود اما اینک در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد 2 پایگاه هوایی اورژانس وجود دارد که بیماران بد حال بسرعت برای درمان منتقل می‌شوند.
معاون وزیر بهداشت همچنین راه اندازی خدمات کد 247 و 724 در اورژانس تهران را یک موفقیت اعلام و بیان کرد: در این طرح توانستیم بیش از 40 هزار سکته قلبی را با همکاری اورژانس بموقع به بیمارستان منتقل کنیم و همچنین پنج هزار بیمار سکته مغزی نیز به بیمارستان‌های تهران انتقال یافتند.
به گفته وی بیمارستان‌های ما آمادگی کامل دارند تا رگ بیمار را باز کنند تا از این طریق بیماران سکته مغزی به زندگی عادی خود بازگردند.
به گزارش ایرنا نشست اولین مجمع خیرین سلامت در حوزه اورژانس کشور در تالار دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار و سالار عقیلی خواننده نامی کشورمان به عنوان سفیر جدید اورژانس کشور معرفی شد.
عقیلی هفته گذشته در جاده سقز استان کردستان دچار سانحه رانندگی شد که تکنسین های اورژانس در محل حادثه او را مداوا کردند.
در این مراسم از خیرین سلامت در حوزه اورژانس کشور نیز تجلیل شد.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.