به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پیمان سنندجی با اعلام این خبر افزود:اولین خط (بیهقی به علم و صنعت) از خطوط اتوبوسهای تندرو به طور کامل به سیستم هوشمند اعلام ایستگاه مجهز و در ادامه کار خط بعدی نیز آغاز می شود.
وی ادامه داد: تجهیز ایستگاه ها و اتوبوس های پایتخت به سیستم اعلام گویا، یکی از نیازهای ضروری در حمل و نقل شهری به شمار می رود و شرکت واحد اتوبوسرانی نیز وظیفه دارد تا شرایط لازم برای استفاده تمامی شهروندان با توانایی های مختلف را فراهم کند.
وی ادامه داد: برخی الزامات نرم افزاری در خطوط تندرو از دلایل تاخیر در اجرای به موقع این برنامه بود و به همین دلیل برای آنلاین و هوشمند شدن سیستم موصوف در ناوگان لازم بود تا در ابتدا از سوی شهرداری تهران زیر ساخت های لازم فراهم شود.
به گفته سنندجی، در گام بعدی نیز در قالب یک کار مشترک، بخش خصوصی به این موضوع ورود پیدا کرد و اقدام به تجهیز تمامی اتوبوس های تندرو به سیستم اعلام گویا کند.
مدیرعامل شرکت واحد در پایان گفت: تلاش می کنیم تا دو ماه آتی تمام اتوبوس های خطوط BRT و در ادامه آن سایر اتوبوسهای تحت نظارت به این سیستم مجهز شود.
به گزارش ایرنا، سیستم نصب شده برروی اتوبوسها بصورت هوشمند بوده و در صورت تغییر خط و مسیر اتوبوس با استفاده از GPS به صورت خودکار با خط جدید تطبیق و هماهنگ می شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.