به گزارش ایرنا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات روز چهارشنبه در همایش اصناف این شهرستان اظهار داشت: با افتتاح این سامانه در شمیرانات، تماس های مردمی دیگر به مرکز استان تهران متصل نشده و امکان بیشتر پایش، رصد بازار و نظارت را فراهم میکند.
سید علی موسوی اعلام کرد: طرح های نوروزی، تسهیل سفر و تنظیم بازار از اول بهمن ماه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه واحدهای صنفی شمیرانات باید ساماندهی شوند خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد از واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب بودند که زمینه تخلف نیز در آنها به مراتب بیشتر است.
این مقام مسئول در ادامه از برگزاری 4 نمایشگاه تخصصی فرش دستی از ابتدای سال تاکنون نیز خبر داد.
به گزارش ایرنا، همچنین رئیس اتاق اصناف شمیرانات اظهار داشت: در جهت رفع مشکل سد معبر دست فروشان در ایام نوروزی و مشکلات متعدد کسبه در بازار تجریش تمهیداتی اتخاذ شده که به زودی اجرا خواهد شد.
حسین طاهر محمدی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی، اتحاد و همکاری علیرغم تمام مشکلات موجود، بتوانیم شرایط را کنترل و معیشت مردم را تسهیل کنیم.
دبیر اتاق اصناف ایران افزود: قطعاً کسبه در افزایش امنیت اجتماعی نیز تاثیر بسزایی دارند.
این مقام مسئول گفت: کسبه علاوه بر ایجاد اشتغال که یکی از اهداف مهم دولت است، با پرداخت عوارض و مالیات منبع درآمد چشمگیری نیز برای دولت هستند؛ لذا باید همواره مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این مراسم بیان داشت: رونق بازار متقابلاً منجر به بهبود زندگی مردم می شود و باید برای این امر اهتمام لازم را به کار بگیریم.
سیاوش شهریور در جمع صنوف مختلف شهرستان گفت: بنده به عنوان فرماندار وظیفه دارم که از امنیت اجتماعی و آبروی شما کسبه دفاع و کالای مورد نیاز شما را تامین کنم؛ همچنین باید به شهرداری، بیمه و ... گوشزد کنم تا جانب اصناف را در برابر شما رعایت کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان از تمام مشکلات مردم آگاه و در جهت رفع آنها تلاش میکنند، اما این مسائل باید با همراهی دولت و مردم مرتفع شود.
بر اساس این گزارش، در پایان این همایش از 16 نفر کسبه پیشکسوت و منتخب شمیرانات و یک فرزند شهید مدافع حرم قدردانی شد.
شهرستان شمیرانات با جمعیتی افزون بر 48 هزار نفر دارای دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.