به گزارش ایرنا، عزیزالله بابلی بهمئی روز سه شنبه در همایش همیاران مشاور در تالار فرهنگ اظهار داشت: به دلیل این کمبودها باید از خدمات مشورتی کلینیک های مشاوره ای استفاده کنیم.
وی افزود: تمام مناطق تهران کلینیک تخصصی دارد از این رو دانش آموزانی که در معرض خطر و یا دچار مشکلات اختلالی و رفتاری هستند را باید به این کلینیک ها جهت درمان ارجاع داد.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که مشاوران در مدارس اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند گفت: باید در مدارس مهارت افزایی، خدمات تربیتی و نگاه پیشگیرانه در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: مشاوران با وظایفی که بر عهده آنان گذاشته شده است وقت خدمات تخصصی مشاوره ای را ندارند و در حوزه های تخصصی اختلالات مداخله نمی کنند.
بابلی با بیان این که باید گفتمان سازی با دانش آموزی شکل گیرد گفت: مدرسه بهترین مکان است تا زمینه تعامل بیشتر دانش آموزان با یکدیگر فراهم شود و از این طریق اختلالات آنان شناسایی شود.
رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در همین راستا برگزاری مستمر جلسه شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان برای کنترل آسیب های اجتماعی و آشنایی والدین با آسیب های نوظهور ضروری است.
وی از تشکیل کمیته فوریت های روانی و اجتماعی شهر تهران خبر داد و گفت: جلسه های این کمیته با همکاری دستگاه های مربوطه برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنها در جهت مدیریت آسیب های اجتماعی در مدارس استفاده کنیم.
بابلی خاطر نشان کرد: باید در مناطق مختلف شهر تهران کارهای تیمی صورت گیرد تا با بهره مندی از تجربه سایر مشاوران خدمات پیشگیرانه مناسبی در مدارس ارائه شود.
در پایان این مراسم از مشاوران و همیاران برتر در شهر تهران تقدیر شد.
تهرام/8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.