به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز چهارشنبه در مراسم قدردانی از فعالان توسعه دوچرخه سواری پایتخت با بیان اینکه خیابان استاندارد خیابانی است که تمام مسیرهای تردد اعم از پیاده، دوچرخه و خودرو را داشته باشد افزود: براساس برنامه سوم شهر تهران مسئولان هر 22 منطقه شهرداری تهران موظف شدند که هر سال یک خیابان اصلی را در منطقه خود استانداردسازی کنند و از این رو تا پایان برنامه 110 خیابان کامل در تهران خواهیم داشت.
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنانش استقبال شهروندان از دوچرخه سواری را خودجوش دانست و گفت: دوچرخه سواری در شهر دستوری نبوده و قابل توسعه است اما سرعت رشد آن باید بیشتر شود.
وی همچنین به اصرار شهردار تهران بر دوچرخه سواری یا استفاده از حمل و نقل عمومی در سه شنبه های بدون خودرو اشاره و تصریح کرد: این نشاندهنده توجه وی به توسعه فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه پاک است و نمایشی نیست.
پورسیدآقایی همچنین پیشنهاد داد: می توان از روش های شبکه های هرمی برای جذب بیشتر شهروندان به استفاده از دوچرخه بهره برد و حتی می توان در این زمینه پاداش هایی را در نظر گرفت.
معاون شهردار تهران خطاب به دوچرخه سواران حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم سه شنبه ها از محله های مختلف به سمت نقطه ای مشخص مثلا میدان ولی عصر(عج) دوچرخه سواری کنیم تا فرهنگ سازی در این زمینه ایجاد شود.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: آموزش دوچرخه سواری به بانوان در پارک های ترافیک تهران شروع شده است و قرار شد که این امر در تمامی این پارک ها انجام شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این آئین از اشخاص و سازمان های مردم نهاد که در زمینه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری شهری فعالیت و تلاش می کنند، قدردانی شد.
مدیریت شهری پایتخت با ایجاد ایستگاه هایی در شهر طرح 'دوچرخه های اشتراکی' را با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری و زمینه سازی برای هوای پاک به اجرا گذاشته است.
تهرام/ 9343 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.