به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، سید محمد علی افشانی در برنامه زنده تلویزیونی تهران 20 اظهار داشت: این برنامه ها به موضوعات فرهنگی و هنری استان های مختلف اختصاص دارد و بیش از 30 شب تاکنون برگزاری شده مورد استقبال فوق العاده مردم قرار گرفته است.
افشانی تصریح کرد: بناهای عظیم تاریخی داریم که اگر احیا شوند هم به عنوان مکان های اصلی گردشگری زمینه نشاط جامعه را فراهم می کنند.
شهردار تهران در خصوص امنیت اجتماعی و ایمنی شهروندان در فضاهای تفریحی نیز گفت: خوشبختانه هم نیروی انتظامی، استاندار تهران و مجموعه شورای تامین نیز همراهی کردند.
وی همچنین در خصوص توجه به بانوان اظهار داشت: هر قدمی در شهر بر می داریم، اولین مشتری آنان بانوان و کودکان و سپس سالمندان هستند؛ در بوستان ها برنامه های تفریحی و رفاهی برای بانوان، کودکان و بزرگسالان دیده شده است و به مرور زمان برنامه های نشاط آور برای شهروندان در نظر گرفته ایم.

** به چالش های اجتماعی پاسخ داده نشده
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور کلی چالش های اجتماعی و معضلات در سطح جامعه وجود دارد که نمی شود آنها را نادیده گرفت.
وی به توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی و مشکلات پیش روی پایتخت اشاه و بیان کرد: به هرمیزان که اتوبان ساخته ایم به همان میزان بارگذاری افزایش یافت و در نتیجه میزان آلودگی شهر نیز زیاد شد.
افشانی تاکید کرد: خودروهای فرسوده نباید اجازه تردد در سطح شهر داشته باشند و خودروهای فاقد استاندارد شماره گذاری نشوند چرا که سلامتی مردم بسیار فراتر از نفع شخصی یک نفر است.

*5 هزار موتور سیکلت برقی در سطح پایتخت
شهردار تهران بیان کرد: در یک سال آینده با حمایت دولت و شهرداری 5 هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر تهران فعال می شوند که یک سوم هزینه را دولت، یک سوم شهرداری و بیش از یک سوم را نیز خود مالک پرداخت می کند.
افشانی با بیان اینکه باید به موضوع هوشمند سازی در شهر تهران توجه بیشتری شود گفت: در این زمینه یک ستاد هوشمند سازی در شهرداری تهران تشکیل شده است تا شهروندان بتوانند به راحتی با نرم افزار مسیرهای بدون ترافیک و مکان های مورد نظر خود را به راحتی و بدون صرف وقت زیاد پیدا کنند.

*شفاف سازی مهمترین کار شهرداری
شهردار تهران با بیان اینکه تا شفاف سازی صورت نگیرد نمی توان با فساد مبارزه کرد افزود: با بستن، گرفتن و تهدید کردن فساد در جامعه کم نمی شود بلکه باید با شفاف سازی از فساد پیشگیری کرد.
وی در این خصوص گفت: باید فرآیند صدور پروانه ساختمانی بدون حضور شخص انجام شود و ازطرفی همه قراردادها و مناقصه ها حتی با رقم 500 و 300 میلیون تومان بر روی سیستم قرار گیرد تا مردم متوجه شوند کسی از هیچ رانت اطلاعاتی استفاده نمی کند.
افشانی درباره نحوه استخدام در شهرداری تهران نیز تصریح کرد: اگر بنا داریم نیرویی در شهرداری استخدام شود باید ویژگی افرادی را که نیاز داریم بر روی سایت قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15هزار پست سازمانی در شهرداری وجود دارد که 113 هزار نفر در شهرداری حقوق دریافت می کنند؛ از این افراد چه تعداد با امتحان و گزینش از میان فارغ التحصیلان از 20 دانشگاه برتر انتخاب شده اند؟

*بافت فرسوده
شهردار تهران در خصوص بافت فرسوده نیز گفت: هم اکنون نگاه ما توسعه محلات است، چرا که بخش نوسازی ساختمان و ایمنی ساختمان مورد توجه است چون در زمان زلزله بخش عمده ای از مردم در بافت های فرسوده آسیب زیادی خواهند دید.

*شهرداری تهران 55 هزار میلیارد بدهی دارد
افشانی افزود: من شهرداری را با 55 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و هر کسی جای من بود اینقدر راحت صحبت نمی کرد.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری با تحقق کامل در سال 17هزار میلیارد تومان است که 10هزار میلیارد تومان آن مربوط به حقوق هاست و تنها 7هزار میلیارد تومان برای شهرداری باقی خواهد ماند.
افشانی با بیان اینکه پرداخت بدهی های شهرداری پنج سال طول خواهد کشید گفت: این شهر اقتصاد بزرگی داشته و بدهی ها به مرور پرداخت می شود.
به گفته وی 23هزار میلیارد تومان از بدهی مربوط به سیستم بانکی است.
شهردار تهران افزود: خوشبختانه لایحه درآمد پایدار در دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
وی ادامه داد: برای تحقق درآمدهای پایدار همچنین دارایی های خوبی در شهر داریم که بخشی از آنها شناسایی شده و بخشی در آینده شناسایی می شود.
افشانی تاکید کرد: این دارایی ها را از کسانی که به هرعلت ازآنها استفاده می کنند پس خواهیم گرفت چون آنها متعلق به مردم است.
افشانی 23 اردیبهشت ماه امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به فعالیت شد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.