به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسید آقایی روز سه شنبه در آیین امضای قرارداد تامین واگن های خط 7 مترو افزود: سال 97 قرارداد واگن های خط 7 منعقد می شود که به دلیل قیمت بالای آن از سوی وزارت کشور و سازمان برنامه تایید نشد.
وی با بیان اینکه قیمت هر واگن در این قرارداد یک میلیون و 256 هزار یورو تعیین شده بود اظهارداشت: به دلیل تایید نشدن قیمت واگن ها نتوانستیم از فاینانس خط 7 استفاده کنیم.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه برای باز کردن مسیر می بایست قرارداد جدید با قیمت های مورد تایید وزارت کشور و سازمان برنامه منعقد می شد خاطرنشان کرد: در این قرارداد قیمت هر واگن به حدود 853 هزار یورو می رسد که این عدد مربوط به قرارداد نقدی است و هزینه فاینانس و سایر موارد به آن افزوده خواهد شد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه 55 درصد این واگن ها در داخل ساخته می شود و 48 ماه پس از زمان گشایش اعتبار این قطارها به صورت کامل تحویل داده خواهد شد افزود: البته اولین سری این قطارها بعد از 15 ماه تحویل داده می شود.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه مترو کمبود ناوگان است اظهارداشت: متاسفانه به میزان خطوط احداث شده واگن نداریم.
وی افزود: مطالعات نشان می دهد برای رسیدن به سرفاصله ۲ دقیقه در خط ۷ مترو ۲ هزار واگن کسری داریم.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه اقداماتی از قبل برای تامین ۱۰۵۰ واگن از سوی وزارت کشور انجام شد گفت: مناقصه مربوط به آن در دوره کنونی برگزار شد و واگن سازی تهران و طرف چینی در این مناقصه برنده شدند.
به گفته وی قرارداد مربوط به آن نیز منعقد و مراحل قانونی آن ابلاغ شد که اکنون نیز در حال مذاکره برای تامین ۴۲۰ دستگاه واگن دیگر هستیم.
پورسیدآقایی افزود: از سوی دیگر برای تامین واگن های خط هفت مجوز ۳۴۸ میلیون یورو فاینانس از سوی شورای اقتصاد صادر شد که پس از رد قرارداد اولیه به دلیل بالا بودن قیمت امروز این توافق نامه امضا می شود.
خط ۷ یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه است.
این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت ۶ تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب می شود و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.
تهرام/9353 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.