به گزارش ایرنا، مردم خداجو و ولایت مدار شهرستان ورامین روز شنبه با حضور در بقعه شاه حسین ، محل دفن شهیدان مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی ، از شهدای قیام خونین 10 دی 57 ورامین ، قبور این دو شهید را گلباران کرده و با گلاب شستشو دادند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت : مردم ورامین در طول دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی ، در صف نخست مبارزه حضور داشتند و در جریان قیام 15 خرداد سال 42 و 10 دی سال 57 ، بهترین جوانان خود را تقدیم اسلام کردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: برای مردم ورامین ، نهم و دهم دیماه یاد آور حماسه هایی عظیم در دفاع از ارزش های اسلامی و دفاع از مرجعیت شیعه است ، چرا که در دهم دیماه سال 57 با تقدیم جان چهارنفر از جوانان خویش و در هم دیماه سال 88 با کفن پوش شدن و حرکت به سمت تهران ، ولایت مداری خویش را ثابت کردند.
وی تصریح کرد: مردم ولایت مدار و دین دار شهرستان ورامین در حماسه 9 دی 88 ثابت کردند که همچون 15 خرداد سال 42 کفن پوش آماده فدای جان خود در راه اسلام هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
در قیام دهم دیماه سال 57 مردم ورامین محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی که در راهپیمایی اعتراضی مردم حضور داشتند ، مورد اصابت گلوله های نیروهای ستم شاهی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.