پروانه رضایی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان دماوند و بازدید از سالن ورزشی کارگران شرق استان تهران و شرکت تکاب اتصال دماوند، اظهار داشت: امروز در این سفر موضوعاتی همچون تعاونی ها، تسهیلات مربوط به اشتغال و مشاغل خانگی و همچنین ساماندهی سالن ورزشی کارگران صورت گرفت.
وی افزود: در شهرستان دماوند شاهد توسعه و پیشرفت هستیم و می توان با همکاری که تعامل با مسئولان برخی مشکلات را برطرف کرد.
این مقام مسئول در خصوص وضعیت اتباع در سطح استان تهران، گفت:در حال حاضر 120 هزار نفر اتباع در استان مجوز دارند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، در حال خروج از کشور هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان تهران در خصوص مسائل مربوط به اشتغال در سطح شهرستان دماوند، خاطر نشان کرد: در حوزه بسته اشتغال در ستاد اقتصاد مقاومتی عملکرد شهرستان دماوند نسبت به دیگر شهرستان ها مناسب بوده است.
این مقام مسئول گفت: 112 طرح با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان در طرح روستا عشایر صورت گرفته که از این تعداد 86 مورد قرارداد منعقد و 85 مورد پرداخت شده است که شهرستان دماوند در سطح استان در رتبه اول قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه 566 میلیارد تومان طرح در سطح استان به بانک ها معرفی شده است، اضافه کرد: 272 میلیارد تومان اعتبار در خصوص طرح روستا عشایر اختصاص یافته که تاکنون 114 میلیارد تومان پرداخت شده است.
رضایی در خصوص تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: در سطح استان 48 میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی اعتبار اختصاص پیدا کرده که 22 میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده است و از این حیث در کشور در رتبه اول قرار داریم و در شهرستان دماوند نیز 44 درصد طرح های مشاغل خانگی پرداخت شده است.
رضایی با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان دماوند 8 درصد و در استان 11 درصد است اضافه کرد: تمام مصوبات سفر وزیر کار به دماوند انجام شده که از جمله اقدامات خوب صورت گرفت در این زمینه را می توان به صدور مجوز کاریابی و واگذاری امور اتباع به شهرستان دماوند اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم مغفول ماندن تبصره 18 بودجه سال 97 است بیان کرد: بیش از 6 نهاد که در تبصره 18 نام برده شده در کارگروه اشتغال حضور ندارند و هیچ گونه اقدامی در خصوص نوسازی بافت فرسوده و حمل و نقل صورت نگرفته است.

**شهرستان دماوند دارای 35 هزار نفر اتباع است
فرماندار شهرستان دماوند همچنین به خبرنگاران گفت:با توجه به دیدار امروز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران موضوعاتی همچون بررسی سامانه کارا با توجه به ایجاد گله مندی برای کارآفرینان شهرستان دماوند به دلیل بسته شدن سامانه، مطرح شد که مقرر گردید این موضوع بررسی و رفع شود.
مجید صفری همچنین به نظارت جدی بر وام‌ مشاغل خانگی و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: برخی از کارآفرینان که تقاضای وام برای توسعه مشاغل خانگی داشتند به دلیل مشکلاتی در دو بانک عامل شهرستان، همچنان بلاتکلیف است که این موضوع نیز تا قبل از 22 بهمن و تا پایان سال مرتفع می شود.
وی به رفع موانع اشتغال و کارآفرینی و همچنین تقویت تعاونی ها در این نشست اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال، مشکلات نقدینگی، اختصاص زمین و بخش مدیریتی از موضوعات مطرح شده بود؛ بخش عمده ایی از اشتغال و توسعه منطقه اکنون باید توسط تعاونی ها انجام شود که تاکنون مغفول مانده بود.
صفری به مشکلات سالن ورزشی کارگران شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: این مکان ورزشی نیز نیازمند اعتباراتی کافی برای رفع مشکلات آن است که امید است با تخصیص اعتبار، ساماندهی شود؛ در صورت عدم تامین اعتبار توسط اداره کار، به بخش خصوصی واگذار می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای 35 هزار نفر اتباع است که از این تعداد پنج هزار نفر دارای مجوز کارت اشتغال هستند، گفت: این موضوع در شورای تامین شهرستان مطرح بوده و در حال ساماندهی هستند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.