به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با بیان اینکه خط مترو تهران- پرند شبکه مترو تهران را به فرودگاه امام خمینی ( ره ) و شهر پرند متصل می‌کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام ( ره) به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل‌گذاری شده است.
امام با تاکید بر اینکه به محض تامین اعتبارعملیات اجرایی فاز 3 به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان‌بندی پیش‌بینی شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده با مترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهرسازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی وبه موقع اعتبارات لازم ، فعالیت در فاز 3 اندکی به کندی پیش رفت.
به گفته امام تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه ( گروه امور راه و ترابری)، وزارت راه شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید)، استانداری تهران (معاونت امور عمرانی)، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران (شرکت مترو) در حال انجام است.
وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهرسازی از محل تغییر کاربری وتهاتر زمین‌های موجود درشهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا 150میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.
امام بیان داشت: مقدمات و کارهای قانونی مربوط در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.
تهرام/7243// 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.