استاندار لرستان گفت: اغلب مصوبات کمیته‌های برنامه‌ریزی استان اجرایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از اصلی‌ترین دستور کارها، گزارش جذب دستگاه‌های اجرایی از ردیف‌های شناور ملی بود که ارائه شد.

وی در ادامه افزود: اعتباراتی در اختیار وزارت‌خانه‌ها وجود دارد که از قبل سهم استان‌ها یا نوع پروژه‌ها در آن مشخص نیست و جذب آن بستگی به پیگیری‌های بعدی توسط دستگاه‌های استانی دارد.

استاندارد با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه در این ردیف‌ها دیده شده است، گفت: بر اساس مدل توزیع این منابع باید بر مبنای مساحت و جمعیت سهم استان را محاسبه کرد و ما می‌توانیم نزدیک دو یا سه درصد این منابع را جذب کنیم.

وی افزود: با این وجود محاسبه کردیم ۵ درصد این منابع را جذب کنیم، این درصد چیزی حدود ۶۰۰ و ۳۴ میلیارد تومان است، البته این مهم در صورتی ممکن است که پول‌ها را در سطح ملی و صددرصدی بدهند و همه ردیف‌های آن توزیع استانی داشته باشد.

دکتر خادمی با اشاره به گزارش امروز گفت: دستگاه‌ها بخشی از منابع را توانستند جذب کنند و برای باقی آن تا پایان اسفند فرصت دارند تا جهت تخصیص اعتبارات اقدامات لازم را انجام بدهند و باید جمع بندی نهایی را به ما ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیته‌های فرعی شورای برنامه ریزی و توسعه استان نشان می‌دهد اغلب مصوبات آنها اجرایی شده است و زمین لازم چند طرح سرمایه‌گذاری برای تغییر کاربری آنها داده شد که چند مورد دیگر نیز به لحاظ توجیهی مشکل دارند و قرار شد بیشتر بررسی شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.