به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، عبدالرضا گلپایگانی در جریان بازدید از پتانسیل های تاریخی، گردشگری و عمرانی ری اظهار داشت: این سه طرح از اهمیت بسزایی برخوردارند که مراحل عملیاتی به موازات هم پیش خواهند رفت.
وی تصریح کرد: فعال شدن محدوده تاریخی شهرری و موضوع کارخانه سیمان ری به عنوان پهنه فرهنگی، گردشگری در اولویت اول کاری قرار دارد، چرا که منطبق با اهداف گردشگری شهردار تهران است.
گلپایگانی هر یک از این فرصت ها را فضای مناسبی برای ایجاد کسب و کار سالم و پایدار در محدوده های تاریخی، گردشگری و طبیعت گردی عنوان کرد و گفت: در سالیان گذشته طرح های زیادی در محدوده شهرری مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت که بخشی از آن هنوز به نتیجه نرسیده و سعی داریم تا این طرح ها را دوباره فعال کنیم.
وی ادامه داد: با هماهنگی مراکز قانونی که مسئولیت تصویب طرح های شهری را برعهده دارند به دنبال رفع مشکلات شهرری با سرعت و شتاب بیشتری خواهیم بود.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به وجود همین ظرفیت در بخش زیارتی نیز اشاره کرد و افزود: ظرفیتی که از نظر تولید اشتغال در محدوده صنعتی شهرری وجود دارد در محدوده سرزمینی ری، تهران و شمیرانات بی نظیر است.
وی در خصوص طرح بهسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز گفت: این طرح بیش از 20 سال به طول انجامید و با توجه به تملک حدود 200 ملک معارض از سوی شهرداری منطقه 20 ،همچنان املاک معارض دیگری وجود دارد که مدیریت شهری توان تملک آنها را ندارد.
وی افزود: این طرح مهم با رویکرد احترام به زندگی پیرامون حرم و حفظ و احیای هویت محله نفرآباد تداوم می یابد و تلاش می کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج به شهرداری منطقه 20 ابلاغ می شود.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: از نظر من شهرری یک ظرفیت بسیار خوب گردشگری برای محدوده تهران با جمعیت 10 میلیون نفر است که می تواند به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی شود.

** سالاری: طرح های بلاتکلیف شهرری باید به سرانجام برسند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در ادامه عنوان کرد: رویه و مطالبه گری فعلی مدیریت شهری منطقه 20 برای توسعه اقتصادی شهرری، می تواند به یک فرهنگ و رویکرد تبدیل شود و قابلیت تعمیم به سایر مناطق مدیریت شهری تهران را دارد.
محمد سالاری افزود: تعدادی از طرح های موضعی نظیر طرح 200 هکتاری توسعه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و طرح 40 هکتاری محدوده بین آثار تاریخی شهرری و بخش هایی از منطقه 20 موجب بلاتکلیفی مالکان شده که باید به سرانجام رسند.
وی با اشاره به اینکه بلاتکلیفی شهروندان برخلاف شاخص های توسعه است و خسارت جدی به آنها وارد می شود، افزود: مشکل عدم تعیین تکلیف طرح های موضعی و موضوعی از مشکلات عمومی تهران است که امیدواریم با محوریت معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران و کمیسیون ماده پنج این موارد تعیین تکلیف شود.
عبدالرضا گلپایگانی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمد سالاری و حسن خلیل آبادی اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش و فرهاد افشار شهردار منطقه 20 عصر شنبه از طرح های گردشگری، عمرانی و اقتصادی ری بازدید کردند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.