به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان اظهارداشت: پاکسازی محیط زیست، خدمت داوطلبانه در مراکز نگهداری آسیب‌های اجتماعی با هماهنگی انجمن های مردم نهاد از برنامه‌های شاخص هفته کار داوطلبانه است.
وی، تجلیل از فعالان کار داوطلبانه و برگزاری برنامه‌های مرتبط در حوزه‌های ورزش، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، سلامت شهری، فرهنگی و هنری، حمل و نقل و ترافیک و گردشگری را از دیگر دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
شجاع پوریان افزود: سازمان خدمات اجتماعی به عنوان راهبر با رویکرد افزایش کار داوطلبانه در سطح شهر و حمایت، ظرفیت‌سازی و شبکه‌سازی گروه‌های داوطلب محلی با همکاری ستاد توان افزایی شورای اسلامی شهر تهران و سایر معاونت های مرتبط در حوزه مدیریت شهری اقدام به برنامه ریزی و اجرای این برنامه ها کرده است.
معاون شهردار تهران، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان، نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ کار داوطلبانه در جامعه، ایجاد بسترهای لازم برای تشویق شهروندان به مشارکت در فعالیت های داوطلبانه و بهره‌گیری از تخصص و مهارت های کاربردی و ظرفیت‌های مردمی به صورت هدفمند و منسجم را از اهداف این برنامه ها عنوان کرد.
وی با اشاره به رویکرد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای ارتباط با صنوف مختلف، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد، نخبگان، تشکل‌های مدنی، زنان و جوانان و استفاده از ظرفیت‌ها و ایده‌های شهروندان افزود: استفاده از این ظرفیت انسانی عظیم می‌تواند به افزایش سرمایه اجتماعی و بازآفرینی اعتماد عمومی منجر شود.
شجاع پوریان اظهارداشت: براساس اسناد بالادستی از جمله بند هشتم اصل سوم قانون اساسی، مصوبه برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و ماده 3 مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای ترویج و نهادینه‌سازی کار داوطلبانه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی، شهرداری موظف است با همکاری سایر نهادهای اجرایی مرتبط برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کار داوطلبانه و ایجاد بسترهای لازم به منظور تشویق مردم به مشارکت در فعالیت های داوطلبانه در حوزه های مرتبط با مدیریت شهری اقدام کند.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.