سیدحسن رسولی روز یکشنبه در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای پنجم عالما و عامدا به آقای نجفی به عنوان شهردار رای داد.
رسولی افزود: مطالعه شرایط و ارقام به ما نشان داد که شهرداری تهران به فردی همچون نجفی برای برون رفت ازمشکلات نیاز دارد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: ای کاش نجفی امروز به جای استعفا اعلام می کردند که کدام یک از گزارش های 12 گانه ایشان به دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی گفت: امروز پرونده نفر دوم مدیریت شهری گذشته در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و من به عنوان موکل مردم از روند آن بی اطلاع هستم.
رسولی افزود: امروز به جای اطلاع رسانی در مورد تخلفات، رقص دخترکان معصوم و سفره هفت سین در راس اخبار قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز بحث ما فقط بحث شخص آقای نجفی نیست.
رسولی خطاب به صدا وسیما اظهار کرد: به صدا و سیما عرض می کنم که در طول این هفت ماه یک گزارش از اختلاس در شهرداری وجود ندارد؛ مگر شهرداری به عنوان یکی از سه دستگاه فسادزا نبود؟
وی گفت: به عنوان خزانه دار شورا عرض می کنم که حتی یک ریال برای سفره هفت سین 14 میلیونی پرداخت نشده است.
رسولی افزود: رسانه ها بحث مدیریت شهری را به پای رهبری نگذارند چرا که ما با همه ارکان حاکمیت در تعامل هستیم و معتقدم ما میباید با همه ارکان حاکمیت تعامل داشته باشیم.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما برنامه سوم توسعه شهر را در پیش داریم، گفت: کارآمدترین برنامه توسعه کشور توسط آقای نجفی راهبری و اجرا شد.
وی با بیان اینکه محکم به استعفای آقای نجفی رای منفی می دهیم و از ایشان خواهش می کنیم که بمانند، اظهار کرد: نگذاریم که بگویند که شاهد تکرار شورای اول هستیم.
رسولی افزود: در صورت اصرار به استعفا، کارگروهی برای تهیه گزارش شفاف هم به مردم و هم حاکمیت تشکیل خواهد شد.

*تاریخ به خاطر خدمات و پاکدستی از نجفی به نیکی یاد خواهد کرد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه به عنوان موافق استعفای شهردار گفت: تاریخ به خاطر خدمات و پاکدستی از نجفی به نیکی یاد خواهد کرد.
محمدجواد حق شناس افزود: بعد از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران وقت داشتیم که برای انتخاب شهردار تصمیم گیری کنیم و شورا نجفی را با یک اتفاق کم نظیر در جایگاه شهرداری قرار داد.
وی گفت: عملکرد شهردار در هفت ماه اخیر نشان داد که انتخاب ایشان تصمیم درستی بود.
حق شناس افزود: در زمان حضور نجفی، شهرداری با 60 هزار میلیارد تومان بدهی و استخدام های بی رویه مواجه بود.
وی با تاکید بر اینکه باید تصمیم نجفی را بپذیریم، اظهار کرد: نجفی به تمام جوانب نگاه کرده و به این تصمیم سخت رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران از تصمیم نجفی ابراز گلایه مندی کرد و گفت: اگر با من مشورت می کردند حتما مخالفت می کردم اما ما تعهدمان به مردم است.
حق شناس با بیان اینکه ما نباید در بلاتکلیفی بمانیم حتی برای یک ساعت، اظهار کرد:با توجه به مصالح جامعه و با توجه به صراحت نجفی برای استعفا از اعضای شورا درخواست می کنم که امروز به نتیجه برسیم.

*شورا و شهرداری تهران، شهری به جامانده از انحصار طلبی را تحویل گرفتند

الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با استعفای شهردار تهران گفت: شورا و شهرداری شهری به جامانده از انحصارطلبی را که از زیرزمین تا هوای آن پیش فروش شده و شهری که گذشته و آینده آن به فروش رفته را تحویل گرفتند.
وی افزود: مردم با حضور میلیونی در انتخابات شوراها تغییر در این روند را برگزیدند.
فخاری با بیان اینکه مردم شاهد تغییر در مدیریت شهری بودند، اظهار کرد: از جمله تغییرات، تغییر در مناسبت های نوروز و نوروزگاه ها بود که موجب شادی و رضایت مردم شد.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به شناخت از آقای نجفی، اصل بر صداقت و احترام به تشخیص ایشان است.
وی گفت: می توانیم استعفای ایشان را به معنای کناره گیری از مدیریت شهری تلقی نکنیم و همچنان ایشان را درجمع خود در جای دیگر و با تشخیص خود ایشان حفظ کنیم.
فخاری افزود: من استعفای ایشان را به منزله باور ایشان به حق مردم بر شهر می دانم.
تهرام/7244/9353/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.