به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار به تبیین نظریه مقاومت اسلامی و آثار و نتایج شیرین آن پرداختند و فرمودند 'ثمره مقاومت دستیابی به پیروزی، اقتدار و پیشرفت است'.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی چندین سال پیش بعد از 33روز در مقابل حزب اله شکست خورد و دو سال بعد در جنگ بعدی 22 روز دوام آورد و سپس در جنگ 8 روزه و پس از آن و در هفته قبل در مقابل مقاومت فلسطین پس از دو روز شکست خورد و این یعنی ثمره مقاومت و مجاهدت موجب ضعیف تر و کم تحمل تر شدن دشمن می شود.
امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه به فرموده رهبری اصلی ترین عامل ایجاد تفرقه بین امت اسلامی، استعمار و استکبار جهانی و اقدامات صهیونیستی بین المللی است، گفت: ایجاد تفرقه هزینه کمتری از جنگ و مواجهه نظامی دارد و البته جهالت ها، تعصب ها و همچنین کج فهمی ها هم در اختلاف بین مسلمانان تاثیر دارد که باید آگاه بود.
حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که دشمن های مخرب را کنار بگذاریم و به وحدت اسلامی فکر کنیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی از مهم ترین راه کارهای وحدت، حفظ احترام مسلمان و عدم اهانت به مقدسات است.
امام جمعه دماوند تهیه منشور و سند وحدت مذاهب اسلامی، نقد و بررسی موارد اختلاف میان مذاهب اسلامی در مجامع علمی، استفاده از نفوذ عالمان و روشنفکران مسلمان برای ایجاد یکپارچگی، عدم پیروزی پیروان مذاهب اسلامی از عداوت و دشمنی های گذشته، افزایش آگاهی و بصیرت بین جامعه اسلامی و ... را از جمله راهکارهای وحدت به فرموده رهبر معظم انقلاب ذکر کرد.
وی در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت اله سید حسن مدرس گفت: ایشان یکی از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود که 5 دوره به عنوان نماینده در مجلس شورای ملی آن دوران حضور داشتند و برجسته ترین اندیشه سیاسی ایشان اندیشه عدم جدایی دین از سیاست بود.
فتاح دماوندی شجاعت و الگو شدن مقاومت را از جمله ویژگی های این شهید بزرگوار دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید مثل شهید مدرس مصالح و منافع کشور و مسلمین و همچنین توطئه ها و ترفندهای دشمنان اسلام را بشناسند و برای خدمت به مردم قدم بردارند.
وی در ادامه با اشاره به حمایت ترامپ از حاکمان آل سعود و نقش پر رنگ عربستان در بقاء رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پس از آنکه سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا محمدبن سلمان را عامل اصلی قتل خاشقچی معرفی کرد، رئیس جمهور آمریکا به جای محکوم کردن ولیعهد سعودی، به ایران حمله کرد و ملت ایران را تروریست خواند.
این مقام مسئول افزود: رابطه بین آمریکا و عربستان، رابطه سلطه گر و سلطه پذیر است و عربستان توجه ندارد که تحقیر او توسط آمریکا تحقیر ملت عربستان و توهین به ملت های مسلمان است.
تهرام/7246/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.