به گزارش ایرنا، آیت الله علی اسلامی روز سه شنبه در آیین نوزدهمین سالروز شهادت امیرارتش سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که با حضور استاندار، مسئولان دستگاه های اجرایی و فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در مسجد ولایت قزوین برگزار شد،افزود: امیر صیاد شیرازی مرد بزرگی بود که در راه کسب رضای الهی و مقابله با باطل به فیض شهادت دست یافت.
وی با بیان اینکه این امیر بزرگ اخلاص کاملی داشت و همواره در کارهایش به صاحب الزمان(عج) متوسل می شد،اضافه کرد: مقام این شهید به گونه ای بود که مقام معظم رهبری در آیین تشییع پیکر وی خم شدند و بر تابوت او بوسه زدند و برآن نماز و دعا خواندند.
آیت الله اسلامی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی هیچ گاه از اطاعت و بندگی خدا دور نشد و با دوری از وسوسه های شیطانی، عمر خود را همواره در راه خدمت به اسلام و مسلمانان سپری کرد.
وی با بیان اینکه این شهید سرافراز در انجام وظایف خود بارها و بارها مورد تمجید بزرگان انقلاب قرار گرفت،گفت: این امیر سرفراز برای اتحاد و وحدت در جبهه های حق علیه باطل جنگید و اگرچه در آغازین روزهای جنگ نیز از سوی بنی صدر و عمال او بارها تحقیر شد اما هیچ گاه این تکلیف را از خود دور نکرد.
آیت الله اسلامی خاطرنشان کرد: فرماندهی عملیات های پیروزمندی همانند صاحب الائمه، طریق القدس، فتح المبین، رمضان، مسلم بن عقیل، محرم و والفجر یک ،2 و سه تنها بخشی از مسئولیت های این امیر سرفراز در دوران جنگ بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری پس از شهادت وی در بیاناتی از روحیه ایثار و شجاعت و ایمان این شهید تمجید نمودند و فرمودند: امیر سرفراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مومن و پارسا و پرهیزکار، سپهبد علی صیاد شیرازی امروز به دست منافقان خون خوار و روسیاه به شهادت رسید.
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود:هر سخنی نسبت به صیاد شیرازی بیان شود کم است و حق آن ادا نمی شود، او آن قدر خالص بود که حتی از گرفتن عکس نیز خود را دور می کرد.
آیت الله اسلامی با اشاره به قدرت روزافزون دفاعی ایران،گفت: امروز در حالی ناوهای جنگی دریایی ما در نقاط مختلف قدرت نمایی می کنند که کشتی های ساده ما پیش از انقلاب حتی اجازه ایستادن در سواحل خودمان را نیز نداشتند و این پیروزی به خاطر ایثارگری های شهدایی چون صیاد شیرازی است.
وی افزود: امروز که قایق های تندروی سپاه و ارتش زلزله به جان دشمان ما انداخته اند،باید این سربلندی و عزت و اقتدار را حفظ کنیم که تحقق این موضوع تنها با وحدت و اتحاد و پیروی از فرماندهی کل قوا و مقام عظمای ولایت محقق می شود.
شهید صیاد شیرازی فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش و عضو شورای عالی دفاع یکی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود که پس از 32سال خدمت در روز 21 فروردین سال 1378 در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق در مقابل منزل مسکونی خود ترور شد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.