به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: توقع مردم از مسئولان اجرایی کشور کنترل تورم و کاهش چشم گیر قیمت های اجناس مورد نیاز زندگی است.
وی با اشاره به اینکه درآمد مردم به نسبت افزایش قیمت کالاهای اساسی افزایش چندانی پیدا نکرده است عنوان کرد: افزایش قیمت کالاهای تولید داخل به هیچ عنوان مورد پذیرش مردم نیست، مسئولان در برابر گرانی های اخیر در برابر ملت باید پاسخگو باشند.
شاهچراغی در ادامه با سالروز شهادت 'سید حسن مدرس' اشاره کرد و افزود: مدرس به عنوان فقیه، مجتهد و نماینده ای مستقل مردم در مجلس توانست با شجاعت و درایتی که داشت یک تنه در برابر ظلم و ستم رضا خان ایستادگی کند.
وی ادامه داد: امروز مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس باید از شخصیت اجتماعی و سیاسی مدرس در انجام ماموریت های خود الگو بگیرند، مدرس بدون هیچ گونه ترس و به دور از هر گونه طمع توانست مسئولیت نمایندگی خود را به خوبی به سرانجام برساند.
شاهچراغی یادآور شد: توقع مردم از وکلایشان در مجلس شورای اسلامی این است که مانند مدرس در برابر استکبار و استعمار شجاع و قاطع باشند و از تصویب لوایحی که می تواند ملت ایران را در مجامع بین المللی خار و ذلیل نمایند به شدت امتناع کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به شکست های پی در پی اسرائیل غاصب در برابر جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز مقاومت مردم فلسطین نتیجه داده است همانطور که همگان شاهد هستند جنگ 33 روزه به جنگ 22 روزه و درنهایت به جنگ هشت روزه تبدیل شد، این امر بیانگر ضعف و آسیب پذیر بود رژیم غاصب صهیونیستی در برابر مقاومت مردم فلسطین است.
شاهچراغی با اشاره به اینکه سربلندی ملت مسلمان جهان درگرو تبعیت از قرآن و ارزش های اسلامی است عنوان کرد: سرانجام صدام، حسنی مبارک، قذافی و محمد رضا شاه که تماما در خدمت استکبار جهانی و آمریکا بودند باید سرمشق و الگوی برای تمامی رهبران کشورهای مسلمان باشد.
وی ادامه داد: ترامپ با نهایت تکبر و غرور آل سعود را گاو شیرده برای آمریکا معرفی می کند و این پدیده یک ننگ بزرگ برای تمام مسلمین جهان است، امروز نیمی از بودجه عربستان به جیب آمریکایی ها رفته است.
شاهچراغی یادآور شد: رهبران کشور های مسلمان باید از تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و با تکیه بر قرآن، ولایت و ارزش های اسلامی عزت و سربلندی را برای کشور و ملت خود بدست آورند.
32 18 /6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.