به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز یکشنبه در نشست تخصصی وقف با روحانیون به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی شفاف سازی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ری باید از درآمدها و مخارج اداره اوقاف و امامزاده های واجب التعظیم این شهرستان آگاه باشند.
وی ادامه داد: شفافیت در مباحث مالی اداره اوقاف باعث گسترش مشارکت های مردمی در حوزه وقف می شود.
صادقی با اشاره به اینکه بیان و تبلیغ وقف در سخنرانی های امامان جماعت کمرنگ شده است، تاکید کرد: ائمه جماعات باید هر روز در کنار بیان مسائل شرعی، سنت حسنه وقف را نیز در مساجد برای مردم بیان کنند و احادیث موجود در این حوزه را برای مردم تبیین نمایند.
وی اظهار داشت: وقف یکی از مصادیق ماندگار خیرات، صدقه، انفاق و احسان است که نه ‌تنها از بین نمی‌ رود، بلکه مستمر است و قابل دخل و تصرف نیست.
صادقی یادآرو شد: امامان جماعت شهرستان ری باید مردم را به سمت وقف های جدید از جمله سهیم شدن در ساخت بیمارستان سرطانی شهرستان، ایجاد اشتغال برای جوانان، تامین هزینه های بیماران صعب العلاج و کمک به ازدواج جوانان سوق دهند.
وی در ادامه به سهمیه بالای مبلغان دینی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی با همکاری آموزش و پرورش باید به سمت مدارس و دانش آموزان هدایت شوند و ساعات خاصی را در بقاع متبرک حضور داشته باشند.
صادقی ادامه داد: حضور مبلغان دینی در مدارس باعث توسعه ارزش های اسلامی در میان دانش آموزان و نسل جدید کشور می شود.
به گزارش ایرنا، اداره اوقاف شهرستان ری 485 موقوفه با 10 هزار و 348 رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می شود.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.