به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در نشست ' راهکارهای مناسب علل کاهش ازدواج و سرعت بخشی درخواست کارت ملی هوشمند ' افزود: کاهش ازدواج از مباحث گسترده و مهم جامعه است که باید عوامل آن شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
پاک نژاد با اشاره به اینکه در10 سال گذشته بیشتر دانشجوها متاهل بودند، گفت: دانشجویان می توانند با مطرح کردن مشکلات و علل مجرد ماندن خود، به شناسایی علل کاهش ازدواج کمک شایانی کنند.
فرماندارگناوه به نقش آموزش وپرورش در تربیت دانش آموزان اشاره کرد وافزود: علاوه براین مجموعه، خانواده و جامعه نیز تاثیری مهم در شکل گیری شخصیت آنان دارند که نیاز است به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت روند صدور کارت ملی هوشمند دراین شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان در پروژه کارت ملی هوشمند نسبت به سایر شهرستان و نقاط کشور موفق عمل کرده است.
وی اظهارداشت: از دستگاه های اجرایی، بخشداری ها و دهیاری ها انتظار داریم در سرعت بخشی ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند همکاری لازم داشته باشند و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز با اطلاع رسانی وهمکاری با سیستم سیار همکاری کنند.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: پرداختن به بحث ازدواج به دلیل ارتباط آن با بنیان و تحکیم خانواده نیاز به دقت بیشتر و توجه جدی دارد.
سهراب تمیمی افزود: باتوجه به بررسی های انجام شده بیکاری و مشکلات اقتصادی، رقابت کاذب و چشم برچشمی، توقعات زیاد دختر و پسر برای شروع زندگی، ملاک های حبابی و غیرواقعی مانند زیبایی، ترس از اخلاق بد، افزایش روز افزون شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی از عمده دلایل کاهش ازدواج دراین شهرستان است.
وی اظهارداشت: میزان ازدواج در 6 ماه نخست سال گذشته 408 مورد بوده که در سال 97 به 428 فقره رسیده و این روند خوشبین کننده است.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: با وجود به تبلیغات گسترده و تلاش های اداره کل ثبت احوال استان و شهرستان، تاکنون همه واجدین شرایط، کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند.
تمیمی افزود: 75 هزار و 509 نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در این شهرستان هستند که تاکنون 59 هزار و 728 نفر متقاضی دریافت آن شده اند.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: سهمیه ماهانه این شهرستان گناوه 2هزار و72 کارت است که در 6ماه گذشته میزان درخواست کنندگان سه هزار و 767 نفر بودند و آمار خوبی نیست.
وی بیان کرد: به منظور تسریع و جلوگیری از ازدحام جمعیت جهت دریافت کارت ملی هوشمند در پایان سال، ادارات و دستگاه های اجرایی می توانند انجام خدمات خود را مشروط به ارائه کارت ملی هوشمند و یا رسید از آنان درخواست کنند.
رئیس ثبت احوال گناوه گفت: از سال آینده انجام خدمات دستگاه ها و ادارات منوط به دارابودن کارت هوشمند ملی است.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزارنفر در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.