به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح بندر خشک در بخش جوادآباد از توابع شهرستان ورامین گفت: شهرستان ورامین به دلیل واقع شدن در مجاورت راه آهن سراسری تهران – مشهد ، محور قم گرمسار و محور ترانزیتی امام رضا(ع) و برخورداری از اراضی وسیع کشاورزی و واحدهای تولیدی فعال، از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
وی افزود : صادرات بیش از 600 میلیون دلار محصولات کشاورزی و صنعتی ورامین در سال گذشته نشان می دهد که این منطقه می تواند علاوه بر تأمین نیازهای داخلی ، در صادارت محصولات غیر نفتی نیز پیشگام باشد که این مهم به تأمین زیرساخت های مناسب نیاز دارد.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه های مسئولان شهرستان ورامین، اجرای طرح بندر خشک در مجاورت راه آهن سراسری تهران – مشهد است که این موضوع زمینه توسعه اقتصاد منطقه را فراهم می کند.
کاغذلو تصریح کرد: پایانه ترکیبی یا همان بندر خشک، منطقه ای در کشور است که به عنوان یک مرکز لجستیکی متصل به یک یا چند شیوه حمل و نقل جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، بازرسی های منظم مربوط به جابجایی کالا در تجارت بین الملی و انجام تشریفات و کنترل های مرتبط گمرکی، در نظر گرفته می شود.
وی گفت : این مرکز به عنوان منطقه استراتژیک می تواند زمینه صادرات محصولات تولیدی ورامین ، وارادات ، فراوری و صادرات مجدد محصولات به خارج از کشور به منظور افزایش ارزش افزوده و توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کند.
سرپرست فرمانداری ورامین اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز ، حمل و نقل کالاها آسان و هزینه ها کاهش پیدا می کند و بازارهای هدف بیش از گذشته از محصولات تولیدی شهرستان برخوردار می شوند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
این شهرستان با بیش از 38 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات مختلف زراعی و دارا بودن چهار شهرک صنعتی فعال ، یکی از مناطق مهم اقتصادی استان تهران محسوب می شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.