فرماندار آستارا عصر دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این پل با هدف رفع تقاطع راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان با محور ارتباطی آستارا-اردبیل و گذر ایمن خودروها از فراز خط ریلی، با سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان ساخته می شود.
یونس رنجکش افزود: طول پل 900، عرشه آن 100، هر یک از سطوح طرفین شیب دار آن 400، ارتفاع پل 12 و عرض آن 23 متر خواهد بود و پیش بینی می شود تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.
بخشدار مرکزی آستارا نیز گفت: این پل در ورودی خط ریلی آستارا به بارانداز راه آهن این شهرستان ساخته می شود و از نوع بتنی و چهار بانده خواهد بود.
بابک باستانی اظهار کرد: محور آستارا-اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال کشور است و توقف خودروها در آن هنگام ورود قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه به آستارا، ترافیک سنگین و ناراحتی رانندگان و گردشگران را سبب می شد و با تکمیل پل، وقفه ای در تردد خودروها حین گذر قطار روی نخواهد داد.
جمهوری آذربایجان برای توسعه بارانداز راه آهن آستارا 60 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند و بهره برداری از حمل و نقل کالا در این خط ریلی به مدت 15 سال به آن کشور واگذار شده است.
ایران و جمهوری آذربایجان در اوایل سال 1395 برای گسترش مناسبات اقتصادی خود به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و با تکمیل راه آهن، شهرهای آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان به هم متصل شدند و این مسیر ریلی در فروردین ماه امسال همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان، به بهره برداری رسید و تاکنون چندین قطار باری حامل تخته از روسیه و جمهوری آذربایجان به آستارا و بارانداز آن وارد شده است.
بعد از تکمیل راه آهن رشت-قزوین و اتصال راه آهن آستارا به آن، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران برای انتقال بار از بندرهای جنوب به آستارا و حمل به کشورهای حوزه قفقاز و برعکس فعال خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان واقع است و با جمهوری آذربایجان، 38 کیلومتر مرز دریایی و 15 کیلومتر مرز خاکی دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.