به گزارش ایرنا، فاطمه فرزام روز شنبه در جلسه تنظیم بازار شهرستان دماوند که با حضور اعضای این کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این کمیته تنظیم بازار و رصد قیمت های موجود کالاهای اساسی و ایجاد آرامش کلی در سطح بازار است.
وی با اشاره به توزیع لاستیک کامیون به نرخ دولتی برای کامیون داران درون شهری و برون شهری، بیان کرد: توزیع لاستیک کامیون های درون شهری بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت و توزیع حواله لاستیک کامیون های برون شهری بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت.
سرپرست معاونت اداری، مالی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان دماوند، اضافه کرد: تاکنون هیچ آماری مبنی بر میزان توزیع لاستیک کامیون درون شهری ارائه نشده و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز هنوز هیچ نمایندگی را به منظور عرضه لاستیک کامیون به نرخ دولتی معرفی نکرده است.
وی با اشاره به دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه خاطر نشان کرد: توزیع میوه شب عید با توجه به کاهش میزان تولید سیب، رعایت بهداشت در سطح نانوایی ها، بازدید دوره ای از کارخانه تولید آرد و توزیع گوشت منجمد توسط اداره جهاد کشاورزی از جمله موضوعاتی بود که این در این جلسه مطرح شد.
فرزام در خصوص وضعیت آرد و نان در شهرستان گفت: با وجود افزایش قیمت نان بر اساس مصوبه استان ، هیچ گونه افزایش قیمتی در در سطح شهرستان نداشتیم.
این مسئول در خصوص جلوگیری از گرانی اجناس افزود: مقرر شد به صورت هفتگی اتاق اصناف قیمت کالاهای اساسی را اعلام و کالاهای ضروری مردم که دچار نوسان است را رصد کنند و از افزایش قیمت آن جلوگیری شود.
همچنین موسی احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بیان کرد: مشکل تامین کالا در سطح شهرستان وجود ندارد، اما گرانی موجود به دلیل شرایط عمومی حاکم بر بازار مربوط به تحریم ها و کمبود مواد اولیه است.
وی افزود: شرایط کنونی بازار شهرستان آرام است و نظارت و بازرسی ها صورت میگیرد، اما نباید به گونه ای باشد که با یک حرکت نسنجیده، بازار دچار چالش شود.
احمدی با بیان اینکه در تامین کالاهای تنظیمی دچار چالش هستیم خاطر نشان کرد: کمبودی در شهرستان نداریم و در صورت مشاهده پیگیری و پاسخگو خواهیم بود.
حسین نام آور، بازرس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه روزانه 3 تیم در حال بازرسی هستند اظهار داشت: در یک ماه اخیر 18 گشت مشترک داشتیم که این گشت های مشترک اغلب با اداره صنعت، معدن و تجارت، آگاهی، جهاد کشاورزی بوده است.
وی افزود: یک هزار و 380 مورد بازرسی طی یک ماه اخیر انجام شد و طی آن 300 قلم لوازم آرایشی، 150 قلم لوازم بهداشتی و 300 نخ سیگار قاچاق کشف و 45 پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.