علیرضا آذرمهر امروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره عملکرد اداره تعاون روستایی شهرستان دماوند برای توزیع میوه شب عید اظهار کرد: در راستای تنظیم بازار میوه شب عید در پایان سال 1395 و ابتدای سال 1396، تاکنون 55 تن سیب ‌درختی دماوند و 85 تن پرتغال از انواع وارداتی و داخلی در 27 مرکز عرضه میوه شهرستان دماوند توزیع شد.
وی با بیان اینکه برحسب تقاضای بازار، تأمین میوه سیب و پرتغال انجام شد، افزود: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان دماوند به عنوان مباشر توزیع میوه شب عید انتخاب شده بود که با نظارت مطلوبی که صورت گرفت، رضایت‌مندی مطلوبی در کیفیت میوه‌های توزیع شده حاصل شد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دماوند در خصوص ماجرای توزیع سیب‌های نامرغوب دماوند گفت: این موضوع در خصوص انعقاد قرارداد اتحادیه تعاون روستایی استان تهران با عامل تأمین برای ذخیره یک‌هزار تن سیب استراتژیک استان تهران خریداری شده بود.
آذرمهر ادامه داد: این مسأله ربطی به شهرستان دماوند نداشته و جریمه تعزیرات حکومتی برای اتحادیه تعاون روستایی استان تهران بوده است و از این ذخیره، حتی یک کیلو سیب نیز در شهرستان دماوند توزیع نشد.
وی با بیان اینکه اداره تعاون روستایی دماوند تنها مباشر توزیع میوه شب عید در شهرستان بوده است، بیان کرد: توزیع میوه‌های سیب و پرتغال با کیفیت مطلوبی در شهرستان دماوند انجام شد و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دماوند اظهار کرد: اتحادیه تعاون روستایی حدود 4 هزار تن سیب برای استان‌های تهران، قزوین و مازندران خریداری کرده بود که سهمیه استان مازندران تا 15 اسفندماه سال 95 ترخیص شده بود و بقیه آن نیز از 20 اسفندماه سال گذشته آغاز به توزیع شده بود.
آذرمهر افزود: برای ذخیره استراتژیک میوه شب عید، یک‌هزار تن ذخیره شد که جریمه تعزیرات حکومتی نیز برای آن بوده است؛ البته در قرارداد خرید میوه استراتژیک قید شده بود که سیب ایران خریداری شود و منطقه‌ای برای آن مشخص نشده بود، اما 4 هزار تن سیبی که بین سه استان تقسیم شده بود، سیب دماوند بود و هیچ مشکلی نداشت.
وی اضافه کرد: در پایان از فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، تعزیرات حکومتی و اداره صنعت و معدن در اجرای این طرح همراهی و کمک کردند، قدردانی می‌کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده‌: موسی فعالیان
تهرام/1109/7246 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.