به گزارش ایرنا ، دلاور بزرگ نیا روز سه شنبه در همایش تخصصی نقش مدیریت شهری و رسانه ها در توسعه گردشگری که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی کابردی پیشوا برگزار شد اظهار داشت: هیچ مدیری با توسعه در حوزه های مختلف مخالف نیست هر چند که نباید این امر با شتاب زدگی همراه باشد چرا که این امر می تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
وی گفت: زمانی در سواحل شمالی کشور، سرمایه گذاری های بسیاری صورت گرفت که در زمان خود اقدام مناسبی بود ولی امروز آن شتاب در توسعه باعث شده که دیگر ساحلی برای دسترسی مردم به دریا باقی نماند و بهره مندی عمومی خوبی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: توسعه کشور ، مستلزم داشتن برنامه است و باید باور داشت که بدون برنامه هیچ اتفاقی نمی افتد بلکه ممکن است اقدامات لحظه ای خسارت بار نیز باشد.
بزرگ نیا افزود : اگر اقدامات ، شناخت و درک ما از مسائل با فرهنگ و باور جامعه تناقض داشته باشد ، برنامه های طراحی شده به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به صنعت گردشگری به ویژه در شهرستان های استان تهران گفت: اگر امروز به طور شتابزده نسبت به اجرای برخی برنامه های فرهنگی و اقدامات عملی در راستای توسعه صنعت گردشگری در پیشوا بدون برنامه ریزی بیاندیشیم ، شاید به طور مقطعی ما را راضی کند ولی این اتفاقات پایدار و ماندگار نمی ماند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری در استان تهران گفت: با تدوین طرح جامع گردشگری تمامی نیازها ، کمبودها و ظرفیت های موجود در مناطق مختلف استان نمایان و دورنمای توسعه صنعت گردشگری مشخص می شود.
وی تأکید کرد: صنعت گردشگری علاوه بر توسعه فرهنگی ، به توسعه اقتصاد و بهبود معیشت مردم منجر می شود ولی باید اعلام کرد که این امر یک صنعت فرابخشی است و هیچ سازمانی به تنهایی و مستقیم نمی تواند آن را مدیریت و اداره کند.
بزرگ نیا گفت: گردشگری با بخش خصوصی احیا می شود و این هنر مدیران شهری است که بخش خصوصی را برای توسعه این بخش جذب کنند.
وی با اشاره به لزوم توسعه صنعت بوم گردی گفت: در حال حاضر یکصد نقطه بوم گردی در استان تهران راه اندازی شده و توسعه آن می تواند گردشگری استان را متحول کند.
وی از اماکن مذهبی به عنوان ظرفیت گردشگری یاد کرد و افزود: مشهد سالانه 15 میلیون نفر گردشگر دارد و این ظرفیت در شهرستان ری و حرم عبدالعظیم حسنی نیز وجود دارد که سالانه پذیرای 8 میلیون نفر گردشگر است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران افزود: اگر پیشوا از این ظرفیت به خوبی استفاده کند ، شاهد توسعه پایدار گردشگری در این بخش از استان تهران خواهیم بود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.