با تلاش اعضای شورای‌شهر پس از سال‌ها تاییدیه طرح تفصیلی بومهن از سوی مسکن و شهرسازی استانداری تهران به شهرداری ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، سعید علی‌بخشی در نشست خبری امروز به ارائه گزارشاتی درباره  سرقت اخیر  پل هوایی، طرح تفصیلی شهر بومهن و حل مشکلات ترافیکی این شهر پرداخت.

در این جلسه علی‌بخشی با ارائه گزارشی از عملکرد ماه‌های اخیر شهرداری بومهن و اقدام به ساخت چندین مجموعه ورزشی و پروژه بزرگ فرهنگی نورالشهدا بر توجه مسئولان‌شهری به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی این شهر تاکید کرد و گفت: بومهن منطقه‌ای با جمعیت بالا و مهاجرپذیر است.احداث مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و بخصوص جوانان می‌تواند گام مهمی برای جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی در این شهر باشد.

وی درباره انتشار خبر سرقت بخشی از پل هوایی بومهن در رسانه‌ها گفت: ماموران شهرداری با عملکردی سریع و صحیح بلافاصله پس از چک دوربین‌ها در محل وقوع حادثه حین جرم رسیده و مانع سرقت شدند ولی تا پلیس ۱۱۰ به محل وقوع جرم برسد سارق متواری و از محل حادثه گریخته بود.

شهردار بومهن با بیان اینکه این مجرم با شکایت شهرداری تحت پیگرد قانونی است، گفت: خوشبختانه از پل سرقت نشد و شکایت شهرداری از این فرد با عنوان اقدام به سرقت و آسیب‌زدن به ماموران شهرداری است  و پیگیری قضایی می‌شود.

وی درباره گذشت زمان طولانی از احداث یکی از پله برقی‌های پل عابر پیاده بومهن گفت: احداث پل عابر مقابل خیابان لوران یک عمل خدماتی خیلی خوب است اما جانمایی بد این پل باعث شده از  گذشته و پیش از حضور بنده مشکلاتی با مسجد آن منطقه بوجود آید. متولیان مسجد مدعی هستند پل عابر مقابل آن را گرفته و از قابلیت دسترسی مردم به مسجد کاسته شده است. تمام این موارد حل شده و تنها مشکل پل لوران بحث رفع حریم اداره برق است.

علی‌بخشی متذکر شد: مناقصه این پروژه تاکنون دو مرتبه برگزار و پیمانکار آن مشخص شده اما به‌خاطر افزایش قیمت بی‌رویه که وجود داشت حاضر به اجرای کار نشدند.

وی تاکید کرد: این پروژه تا ۱۵ آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد اما قرارگیری پل به‌گونه‌ای است که اگر کسی دستش را بلند کند دچار برق گرفتگی شده و این از اتفاقات ناگواری است که امکان دارد در آینده رخ دهد.

*ابلاغ طرح تفصیلی بومهن پس از ١۴ سال

علی‌بخشی درباره ابلاغ نهایی طرح تفصیلی شهر بومهن نیز گفت: طی ۱۴ سال گذشته شوراهای شهر و شهرداران قبلی شهر بومهن تلاش‌های بسیاری برای تایید و تصویب طرح تفصیلی این شهر انجام دادند که تا هفته گذشته نتیجه این طرح بلاتکلیف مانده بود. طرح تفصیلی شهر بومهن پروسه طولانی و متوالی داشته اما سه شنبه گذشته به‌طور رسمی تصویب و به شهرداری بومهن ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد:  هم اکنون اصل، ملاک و مبنای تصمیم‌گیری در شهرداری، طرح تفصیلی جدید شهر است و  اتفاقات خوبی در طرح جدید اعمال شده  که ابتدا بسیاری از زمین‌های شهر که قابلیت و کاربری خاصی نداشتند دارای کاربری شدند. جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، قانونمند کردن ساخت و سازها و ایمن‌سازی بناها از دیگر تغییرات در این طرح است.

شهردار بومهن اضافه کرد: در شورای پنجم قدم‌های مثبت و محکمی برداشته شد تا ساخت و سازهای شهر قانونمند، ارزش افزوده و ایمنی برای شهروندان بالاتری داشته باشد.

علی‌بخشی با اشاره به اینکه در این طرح اتفاق مثبتی در تراکم ساخت بنا ایجاد شده، اظهار کرد: در گذشته حداکثر تراکم ساخت در شهر دو طبقه روی پیلوت بوده اما به شهروندان در نقاط مختلف و با تغییر طرح تفصیلی، ساخت در سه طبقه و در نهایت ۴ طبقه روی پیلوت(پارکینگ) مجوز ساخت بنا را خواهند داشت.

شهردار بومهن با بیان اینکه امیدوارم با اجرای این طرح مشکلات شهروندان برای همیشه رفع شود، اظهار کرد: از شهروندان تقاضا دارم، قانون‌مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا زحمات بسیاری در ادوار مختلف توسط شوراها و شهردارهای شهر بومهن صورت گرفته که با تلاش مضاعف اعضای شورای پنجم شورای شهر پس از سال‌ها سه شنبه گذشته تاییدیه آن از سوی مسکن و شهرسازی استانداری تهران به شهرداری ابلاغ شد.

ترافیک بومهن کاهش می یابد

سعید علی‌بخشی با بیان اینکه در ساعاتی از روز مسیر اصلی بومهن با ترافیک سنگینی روبرو و قفل می‌شود و این مسیر واصل پردیس به رودهن و مسافران از تهران به هراز و فیروز کوه هستند، گفت: این طرح ترافیکی در دوره قبلی شورای شهر تنظیم شد اما زمان زیادی طول کشید تا به‌طور جامع و کامل به دست شهرداری  برسد و خوشبختانه به همت همکاران شهرداری با تدوین و تنظیم این طرح اتفاقات خوبی در حوزه کنترل ترافیک بومهن خواهد افتاد.

وی افزود: بر اساس این طرح ورودی ماشین‌های سنگین قطع می شود و برخی دوربرگردان‌های شهر تغییراتی خواهند داشت.معظل ترافیکی بومهن صددرصد با این طرح ریشه‌کن نخواهد شد اما کمتر از قبل می‌شود.  

**ساخت سوله بحران در شهر

شهردار بومهن در پایان با بیان اینکه شهر بومهن با توجه به نوع ساخت و معماری که دارد و جمعیت بالای ساکن آن نیاز به سوله بحران دارد که در مواقع خاص از آن استفاده شود؛ از این رو با همکاری هلال‌احمر و آتش‌نشانی اقدام به ساخت آن کرده‌ایم که تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.

گزارش: نسا زارع

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.