محمد رستگار عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علت افزایش آلودگی جوی در سال جاری افزایش آلاینده ازن است افزود: آلاینده های جوی از نظر دیگر پارامترها نظیر ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در سالجاری کاهش یافته است.
وی علت افزایش آلاینده ازن در سالجاری را افزایش دما، تششع خورشید و کمبود ابرناکی برشمرد.
مهدی واحد وحدت کار معاون حمل و نقل بار کالای شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری تهران یک سامانه الکترونیکی برای حمل بار در سطح شهر ایجاد کرده است افزود: این سامانه تاکنون برای چند صد خودرو ایجاد شده است.
وی افزود: راننده های خودروهای باربری می توانند از طریق سایت سند الکترونیکی، سامانه های شرکت های باربری، اپلیکیشن های بارنامه و گرفتن 2#*137* بارکد خود را در فاصله زمانی 20 تا 30 ثانیه دریافت کنند.
واحد وحدت کار ادامه داد: در حال حاضر 120 دفتر خدمات در مناطق مختلف شهر تهران وجود دارد که از این طریق رانندگان می توانند بارنامه خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه برای کامیون هایی که در روز وارد خیابان می شوند حتما باید یک پرینت باربرگ به آنها داده شود افزود: 9 هزار و 600 ناوگان باری در سامانه ثبت شده است که بیشتر خودروهایی هستند که در روز می خواهند از بار برگ استفاده کنند.
به گفته وحدت کار؛ 5 هزار وانت پلاک تهران و 5 هزار پلاک شهرستانی وجود دارد که در سطح شهر تهران فعالیت می کنند.
معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: 5 درصد از اتوبوس های درونی شهری موفق به اخذ معاینه فنی نشدند و همچنین خودروهای حمل پسماند شهر تهران که در تمامی کوچه های شهر تردد می کنند آلودگی را منتشر می کنند.
محسن پورسید آقایی تصریح کرد: تمامی خودروهای حمل نخاله نیز باید معاینه فنی داشته باشند که بیشتر این خودروها خاور هستند که باید معاینه فنی اخذ کنند.
وی خاطرنشان کرد: اغلب خودروهای خاور در معاینه جدید مردود می شوند و به همین دلیل اغلب این خودروها فاقد معاینه هستند.
پورسید آقایی تاکید کرد: وقتی طرحی تصویب می شود باید کارخانجات بر اساس استانداردهای لازم خودرو تولید کنند.
وی با بیان اینکه خودروهای شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو از برخی جهات علی‌الخصوص آلودگی هوا بی‌کیفیت هستند، گفت: در همین راستا اجازه بازرسی از این شرکت‌ها به ما داده نشد و این رویکردی نیست که ما بتوانیم توسط آن، مشکلات را حل کنیم.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: انتظار داشتیم مصوبه‌هایی که در کارگروه‌های ملی تصویب شده‌اند حداقل توسط شرکت سایپا و ایران‌خودرو انجام شود تا شوق انجام کار و بازرسی از این خودروها برای کاهش آلودگی ادامه یابد زیرا آلودگی مسئله ملی است که همه دستگاه‌ها مسئول جان مردم هستند و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.
وی در خصوص تغییر ساعت کاری شرکت‌های صنعتی و تولیدی گفت: بررسی‌ها نشان داده این مورد می‌تواند از بار ترافیک بکاهد همچنین ساعت کار ادارات بهتر است از ۷ آغاز و برای مادران و افراد دارای مشکل تا ۸:۳۰ شناور باشد.
پور سید آقایی در خصوص وجود خودروهای توزیع در سراسر شهر اظهار داشت: بهتر است خودروهای توزیع پیش از ساعت ۶ صبح کار خود را آغاز کنند تا بار ترافیکی شهر در زمان پیک کاهش یابد.
تهرام/3036//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.