به گزارش ایرنا، شاهرخ رامزی در حاشیه تجدید میثاق مدیران بیمه سلامت با آرمان های امام خمینی(ره) به مناسبت هفته بیمه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در حال حاضر 40 میلیون نفر از اقشار مختلف مردم را تحت پوشش دارد که 85 درصد این افراد از خدمات رایگان برخوردارند.
وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از پیشگامان ارائه خدمات رایگان به اقشار محروم جامعه محسوب می شود، عنوان کرد: این بیمه از طریق پنج صندوق بیمه روستاییان، بیمه همگانی رایگان، صندوق کارکنان دولت، صندوق ایرانیان و صندوق سایر اقشار خدمات ازائه می دهد.
رامزی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بیمه سلامت گام های بلندی را در جهت پرداخت هزینه های درمانی برداشته است، افزود: 30 هزار میلیارد ریال بابت بدهی های گذشته از محل خزانه در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بیمه سلامت ایران در حوزه بدهی های سال های قبل به دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی سه ماه بدهکار است و همچنین در خصوص بدهی به مراکز بخش خصوصی به استثنای دارو پنج ماه بدهی دارد.
معاون بیمه سلامت ایران در خصوص تسویه هزینه های درمانی امسال نیز گفت: تمامی هزینه های مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی تا شهریور ماه 97 تسویه شده و بدهی های بخش خصوصی نیز تا تیر ماه به طور کامل پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی مکلف هستند که دفترچه بیمه سلامت ایران را پذیرش کنند و به مراجعه کنندگان خدمات رایگان درمانی ارائه دهند و مراکز بخش خصوصی نیز بر اساس قراردادی که با بیمه سلامت ایرانیان دارند، باید خدمات رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، شاهرخ رامزی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران و جمعی از کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان تهران امروز شنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن امام نسبت به مقام والای ایشان ادای احترام کردند.
هفته بیمه سلامت از 27 مهر ماه همزمان با تصویت این قانون آغاز و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.