به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله ترکی شامگاه شنبه در حاشیه یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: 90 درصد هزینه احداث این بیمارستان از سوی خیرین پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه گزارش رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران پیرامون تهیه نقشه کاداستر برای املاک استان از مهمترین محورهای این نشست بود گفت: بعضی از دستگاههای اجرایی برای دریافت نقشه کاداستر پیشرفت خوبی نداشتند و برخی نهادها حدود 3 درصد از اطلاعات املاک خود را ارائه کردند.
ترکی ادامه داد: در این نشست همه دستگاههای اجرایی استان تهران موظف شدند که املاک خود را وارد این طرح بکنند و برای اجرایی شدن این طرح اعتبار 50 میلیارد ریالی در قالب طرح برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.
وی بررسی مسائل مرتبط با ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر محورهای این نشست ذکر کرد و افزود: دستگاههای مرتبط با این امر به ویژه سازمان مسکن شهرسازی و بنیاد مسکن موظف شدند علاوه بر نظارت طرح جامع تفکیک کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را تهیه و ارائه کنند.

** ما مسئول حقوق مردم هستیم
همچنین استاندار تهران نیز در این نشست گفت: اگر در اجرای طرح های مرتبط با خدمت رسانی به مردم کوتاهی کنیم مسئول بوده و مدیون حقوق مردمی هستیم که حقی از آنان ضایع شده است.
محمد حسین مقیمی با اشاره به طرح کاداستر افزود: این طرح محسنات بسیار زیادی دارد اما استان تهران از اجرای این طرح دو سال عقب است و باید با سرعت بیشتری حرکت کنند.
وی طولانی شدن اجرای طرح ها در استان تهران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر چه مشکلات بودجه برای طولانی شدن طرح ها همواره مطرح است اما برخی مدیران فکر می کنند کوتاهی در اجرای طرح های استان به خاطر عظمت این استان مخفی می ماند.
استاندار تهران یادآور شد افزود: باید نامه‌ای به شهرداری تهران و شهرداری‌های استان ارسال و اعلام شود تا سند کاداستر دریافت کنند. همچنین در مورد طرح بازنگری قرار شد هیأتی برای زمین‌ها تعیین شود و یک نفر قاضی مشکلات حقوقی طرح بازآفرینی شهری را سروسامان دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اداره راه و شهرسازی اظهار می‌کند طرحی ارائه دهیم که زمین‌های کشاورزی و باغات تبدیل به ویلا نشوند بلکه زمین‌هایی به ویلا اختصاص یابند که امکان کشاورزی در آن وجود ندارد. به طور مثال از تهران که به سمت فیروزکوه می‌رویم به جای آنکه هر دو طرف جاده ویلاسازی شود برای ساخت و ساز از حاشیه جاده‌ها دور شویم.
مقیمی ادامه داد: باید شهر ویلایی طراحی شود که هر کسی تمایل به ساخت ویلا دارد در آن مکان این عمل را انجام دهد و زمین مختص این امر مشخص باشد. هر چند برای انجام این کار خیلی دیر شده است ولی از همین حال اگر موارد رعایت شوند زمین‌های کشاورزی از بین نخواهند رفت.
وی یادآور شد: باید یک تا 4 منطقه ویلایی مشخص شود و در مکانی که حال به صنعت و کشاورزی اختصاص ندارد مردم در آن مناطق اوقات فراغت خود را بگذرانند.

**انتخابات نظام مهندسی کشور برگزار می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در این نشست از برگزاری انتخاب نظام مهندسی کشور در روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد.
نادر محمدزاده در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه تقاضای اتاقک‌های نگهبانی و کارگری در بخش کشاورزی مشکلات بسیاری به وجود آورده گفت: ما برای این زمین‌ها تا احداث 20 متر اتاقک نگهبانی موافقت می‌کنیم، ما با همکاری جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها بازدیدی از این موارد انجام دادیم که برای رسیدگی این امر،‌ فرمانداران ودهیاران همکاری لازم را نداشتند.
وی درباره ساخت وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گفت: تجربه نشان داده که در تمامی ملک‌هایی که در استان تهران به بخش کشاورزی اختصاص یافته و دیوارکشی صورت گرفته درصدی از تخلف در آنها وجود دارد.
به گفته محمدزاده؛ نزدیک به یک میلیون نفر واجد شرایط این انتخابات در کشور هستند و یکصد هزار نفر نیز واجد شرایط در تهران وجود دارد.
یازدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست محمد حسین مقیمی در استانداری تهران برگزار شد.
تهرام/6139/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.