سعیدرضا جندقیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی روستایی شهرستان قرچک در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : دولت یازدهم 2 محور عمده تخصیص منابع بهتر و بیشتر به روستاها و رویکرد مبتنی بر توسعه روستایی را که ارتباطی به منابع ندارد را دنبال کرد.
وی افزود : تغییر رویکرد و نهاد سازی یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم در مناطق روستایی بود چرا که ما از قبل دهیاری داشتیم ولی واقعیت این است که پس از 13 سال این نهاد به بلوغ رسیده و می باید این نهاد به روند رو به توسعه دست یافته و از ظرفیت ها و آینده پژوهی برخوردار شود.
وی اظهار کرد: از سال 82 تا کنون ، 10 هزار و 300 میلیارد تومان به دهیاری ها پرداخت شده که از این میزان ، 7 هزار و 300 میلیارد تومان یعنی 71 درصد توسط دولت یازدهم به دهیاری ها پرداخت شده است.
جندقیان گفت : امروز به برکت تلاش های دولت یازدهم ، هیچ روستای زیر 20 خانوار در کشور یافت نمی شود که از زیر ساخت های برق ، آب ، گاز و تلفن بهره مند نباشد.
وی بیان کرد:حرکت ما به تأمین این زیر ساخت ها نیست بلکه بر توسعه و کارآفریی معطوف شده و در این زمینه کتابی مبتنی بر 53 طرح کارآفرینی که از میان یک هزار و 110 طرح استخراج شده تهیه شده است .
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : به همت دولت یازدهم ، سامانه طرح ایده ها راه اندازی می شود تا روستائیان بتوانند ایده ها و فعالیت های خود در توسعه اشتغال و تولید ثروت را در آن ارائه دهند.
وی تأکید کرد: اگر روند مدیریت در دولت تدبیر و امید در انتخابات ادامه پیدا کند می توان از ظرفیت های ایجاد شده در روستاها به بهترین نحو استفاده کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.