بسیدمحمد بطحایی روز یکشنبه در حاشیه آیین نواختن زنگ شهدای دانش آموز در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت مدارس شهر تهران بر خلاف تصور عمومی از بسیاری از استان های کشور بدتر است و این امر مشکلات زیادی را برای دانش آموزان این کلانشهر ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران همواره تلاش زیادی در بازسازی مدارس انجام می دهد، عنوان کرد: وضعیت مدارس به گونه ای است که وزارت آموزش و پرورش انتظار بیشتری را از شهرداری تهران و وزارت مسکن و شهرسازی در نوسازی مدارس دارد.
بطحایی عنوان کرد: اگر دستگاه ها هم افزایی لازم را با هم داشته باشند تا چهار سال آینده می توانیم از وضعیت موجود فاصله بگیریم.
وی عنوان کرد: هم اکنون شهرداری تهران بر اساس تبصره 9 قانون بودجه اجازه تغییر کاربری به مدارس فرسوده در اماکن خاص مانند مناطق تجاری و بافت جمعیتی بالا را می دهد.
بر اساس بند (هـ) تبصره (9) قانون بودجه سال 1396به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است،« تا به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره برداری از آنها اقدام کند.
تغییر کاربری موضوع این بند به پیشنهاد شورای آموزش و پرورش استان یا شهرستان و تصویب کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی است
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم با همکاری شهرداری تهران از این ظرفیت قانونی در جهت تغییر کاربری مدارس فرسوده در امکان خاص استفاده کنیم.
وی در ادامه مهمترین وظیفه آموزش و پرورش را تعلیم درس پایداری و ایثار عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید در کلاس های درس بیاموزند که چگونه منافع کشور را به منافع خود ترجیح دهند تا بدین وسیله میهن اسلامی پایدار بماند.
بطحایی بیان کرد: جهت گیری آموزشی مدارس کشور به سمت آموزش ایثار و از خود گذشتگی است و فرهنگیان در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.
هشتمین زنگ شهید امروز (یکشنبه) با حضور بطحائی وزیر آموزش و پرورش، افشانی شهردار تهران، مهماندار فرمانده راهور تهران بزرگ، نصیری رییس بنیاد شهید و جانبازان تهران بزرگ، خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از مسئولان و خانواده معزم شهدا در گلزار بهشت زهرا( س) برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در مزار شهید دانش آموز حسین فهمیده یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.